تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 - 12:48
کد خبر : 62863

رقابت پذیری چالش جدی تولیدات صنایع دستی در برابر تولیدات خارجی است

رقابت پذیری چالش جدی تولیدات صنایع دستی در برابر تولیدات خارجی است

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: رقابت پذیری چالش جدی تولیدات صنایع دستی در برابر تولیدات خارجی است و تولیدات هنرهای سنتی و صنایع دستی باید بر حسب نیازهای بازار صورت بگیرد. فرزاد رشیدی روز سه شنبه در حاشیه گشایش بازارچه هنر

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: رقابت پذیری چالش جدی تولیدات صنایع دستی در برابر تولیدات خارجی است و تولیدات هنرهای سنتی و صنایع دستی باید بر حسب نیازهای بازار صورت بگیرد.

فرزاد رشیدی روز سه شنبه در حاشیه گشایش بازارچه هنر و نمایشگاه ترویجی آثار منتخب هنرمندان رشتی دوزی ،سفال و سرامیک اظهار داشت: مهمترین برنامه در هفته صنایع دستی گیلان تلاش برای بازگشایی بازارچه ها و نمایشگاه ها با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی است تا شاید بخشی از خسارت های ایام کرونا جبران شود.
وی، مهمترین حمایتی را که دولت می تواند در حوزه صنایع دستی از هنرمندان داشته باشد ایجاد زیرساخت و زمینه مناسبی برای فروش تولیدات است.
معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: اگرچه فضای مجازی در بحران کرونا اندکی یاریگر شد اما به هیچ عنوان جای ارائه واقعی آثار را نگرفت و هنرمندان بسیار متضرر شدند.
رشیدی ، ضرر فعالان این حوزه بر اثر کرونا را نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: درصدد هستیم مجوز بازگشایی نمایشگاه های صنایع دستی را در این هفته افزایش دهیم .
وی با بیان اینکه برای هفته یادشده ۱۵۰ برنامه به منظور دیده شدن آثار تولیدات هنرمندان در نظر گرفته شده است، گفت: در صورت صادر نشدن مجوز، برنامه های خلاقانه جایگزینی در نظر گرفته شده تا شاید قدری التیام بخش خسارت های کرونا باشد.
رشیدی تسهیلات کم بهره را یکی از راه های حمایت از هنرمندان آسیب دیده عنوان و تصریح کرد: حمایت ها در زمینه ارائه تسهیلات کم بهره صورت گرفته بطوریکه برای هر هنرمند دارای شرایط، تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است که از طریق سامانه کارا می توانند برای دریافت آن اقدام کنند.
۲۴هزار هنرمند در گیلان در ۸۰ رشته صنایع دستی کارت صنعتگری دارند. رشتی دوزی، لباس محلی، چادرشب بافی، خراطی، چوب تراشی، گره چینی، نازک کاری، منبت و معرق چوب، حصیربافی، بامبوبافی، مرواربافی، سفالگری، کاشی معرق، مینای خانه بندی، چلنگری، قلمزنی، گلیم بافی، جاجیم بافی، شال بافی، نمد مالی، جوراب بافی، عروسک بافی، قلاب بافی برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.