تاریخ انتشار : یکشنبه 18 خرداد 1399 - 20:14
کد خبر : 62612

امحای مواد غذایی فاسد و تخریب کوره‌های زغال در آستارا

امحای مواد غذایی فاسد و تخریب کوره‌های زغال در آستارا

جارستان به نقل از ایرنا؛ ماموران شبکه بهداشت و درمان آستارا ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را از بازار کشف و امحاء و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، ۲ کوره غیرمجاز زغال را در جنگل‌ها تخریب کردند. مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا روز یکشنبه در این اداره گفت:

جارستان به نقل از ایرنا؛ ماموران شبکه بهداشت و درمان آستارا ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را از بازار کشف و امحاء و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، ۲ کوره غیرمجاز زغال را در جنگل‌ها تخریب کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا روز یکشنبه در این اداره گفت: مواد غذایی فاسد با مشارکت ۲ تیم بازرسان بهداشت محیط، ظرف هفت روز گذشته طی ۵۰۰ بار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کشف شده بود و امروز در محل دفن زباله امحا شد.

نظام عباسی اظهار کرد: مواد غذایی شامل سوسیس، کالباس، آبمیوه، نوشابه، چیپس، پفک و لبنیات بود و در این رابطه پنج عرضه کننده متخلف به دادگاه معرفی شدند.

وی از شهروندان خواست در خرید از فروشگاه ها به تاریخ تولید و انقضای مصرف کالاها دقت و از خریداری مواد غذایی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند.

حدود ۶ هزار واحد تجاری در آستارا فعال است.

رئیس اداره منابع طبیعی آستارا نیز از کشف و تخریب ۲ دهنه کوره غیرمجاز زغال در ارتفاعات جنگلی بهارستان و تلاش برای دستگیری سازندگان آنها خبر داد.

نسرین غزنوی ادامه داد: جنگل در تولید اکسیژن نقش مهمی دارد و متخلفان با ساخت کوره های زغال در نواحی جنگلی، علاوه بر از بین بردن درختان، به محیط زیست لطمه می زنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار منابع ملی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.