تاریخ انتشار : یکشنبه 18 خرداد 1399 - 17:00
کد خبر : 62570

ثبت نام افزون بر یک هزار و ۴۳۰ کارگاه برای دریافت تسهیلات کارا

ثبت نام افزون بر یک هزار و ۴۳۰ کارگاه برای دریافت تسهیلات کارا

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: براساس آخرین اطلاعات یک هزار و ۴۳۰ کارگاه واجد شرایط برای دریافت تسهیلات کارا در استان ثبت نام کرده اند. عباس علیزاده عصر یکشنبه در این باره افزود: براساس آخرین آمار ؛ یک هزار و ۴۳۰ کارگاه واجد شرایط برای دریافت

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: براساس آخرین اطلاعات یک هزار و ۴۳۰ کارگاه واجد شرایط برای دریافت تسهیلات کارا در استان ثبت نام کرده اند.

عباس علیزاده عصر یکشنبه در این باره افزود: براساس آخرین آمار ؛ یک هزار و ۴۳۰ کارگاه واجد شرایط برای دریافت تسهیلات کارا در استان ثبت نام کرده اند که تا کنون پرونده ۸۸۹ کارگاه به دستگاه های اجرایی ارسال شده اند .

وی تعداد اشتغال کارگاه های ارسال شده به دستگاه های اجرایی را پنج هزار و ۳۹۵ کارگاه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه مشمولان دریافت تسهیلات حمایتی دو دسته هستند، ادامه داد: دسته اول شامل بنگاه هایی می شود که به دستور دولت تعطیل شده اند و دسته دوم واحدهایی هستند که بدلیل ماهیت خدماتشان و حفظ سلامتی نیروی کارشان، فعالیت خود را متوقف کرده اند.

علیزاده با اشاره به شناور بودن جذب این تسهیلات برای استان ها افزود : تمامی مشاغلی که شرایط دریافت این تسهیلات در استان را دارند ، هرچه سریعتر در سامانه کارا به آدرس الکترونیکی kara.mcls.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی به گروه های هدف تسهیلات اشاره و تصریح کرد: این تسهیلات شامل ۱۴ رسته شغلی متحمل بیشترین آسیب از شیوع کرونا و دارای فهرست بیمه در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی می شود.
علیزاده تاکید کرد: باتوجه به شرایط مندرج در سامانه کارا در بخش تسهیلات کرونا؛ شاغل بودن نیروی کار ، تعدیل نشدن فرد ، داشتن بیمه پردازی تا قبل از شیوع کرونا و عدم بهره مندی از بیمه بیکاری جزء شرایط دریافت این تسهیلات است.

علیزاده به میزان تسهیلات پیش بینی شده برای واجدان شرایط نیز اشاره و بیان کرد: کسب و کارهای آسیب دیده تعطیل شده با دستور دولت (مانند استخر، رستوران و غیره) به ازای هر بیمه شده مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال و کسب و کارهایی که به جهت ماهیت خدمات و حفظ سلامتی نیروهایشان فعالیت خود را متوقف کرده بودند، به ازای هر بیمه شده مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال با نرخ تسهیلات ۱۲ درصد با دوره تنفس سه ماهه و بازپرداخت دو ساله دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به حمایت از مشاغل متاثر از ویروس کرونا افزود: دولت به منظور کمک به مشاغل آسیب دیده تلاش کرد تا با پرداخت تسهیلات و بیمه بیکاری از بار مشکلات مردم کم نماید، اما منابع در اختیار دولت محدود و باید با مدیریت بودجه کمترین فشار به مردم و جامعه کار و تولید اعمال شود.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان ابراز امیدواری کرد با تلاش های انجام شده مردم بتوانند در رفاه و آسایش بیشتری زندگی کنند.

گیلان جزو نخستین استان ها در جریان درگیری در شیوع کرونا بود. بنا بر اعلام رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۸خرداد)، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.