تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 - 19:52
کد خبر : 62456

برداشت ۱۲۰ تن قزل آلا در بندرکیاشهر

برداشت ۱۲۰ تن قزل آلا در بندرکیاشهر

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: با اجرای طرح مزرعه پرورش ماهی در قفس دریایی ، ۱۲۰ تن ماهی قزل آلا در بخش بندرکیاشهر از توابع این شهرستان برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شد. حسن قاسمپور روز شنبه با اشاره به اینکه پرورش این تعداد ماهی قزل آلا با

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: با اجرای طرح مزرعه پرورش ماهی در قفس دریایی ، ۱۲۰ تن ماهی قزل آلا در بخش بندرکیاشهر از توابع این شهرستان برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شد.

حسن قاسمپور روز شنبه با اشاره به اینکه پرورش این تعداد ماهی قزل آلا با رها سازی ۱۱۵ هزار قطعه بچه ماهی از دیماه سال گذشته آغاز شده افزود: این تعداد ماهی قزل آلا ( به وزن ۹۰۰ تا یکهزار و ۲۰۰ گرم ) از ۴ قفس پرورش ماهی به قطر و عمق هر قفس ۲۲ و ۱۰ متر و در طی چند روز اخیر برداشت شده است.

وی حجم هر قفس اجرای این طرح را ۳ هزار و ۷۰۰ مترمکعب اعلام و تصریح کرد: این طرح در منطقه انبارسر بخش بندرکیاشهر و در فاصله ۵ کیلومتری از ساحل انجام شده ، ضمن آنکه عمق محل استقرار قفس ها نیز ۳۰ متر بوده است.

به گفته رییس شیلات آستانه اشرفیه ، اجرای طرح پرورش ماهی در قفس دریایی این منطقه برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

قاسمپور بهره برداری بهینه از منابع آبی،تامین منابع پروتئینی دریایی ، ایجاد اشتغال و تولید را از اهداف اجرای این طرح عنوان و اضافه کرد : طرح پرورش ماهی در قفس دریایی بخش بندرکیاشهر با مشارکت بخش خصوصی و حمایت شیلات صورت گرفته است.
مزرعه پرورش ماهی در قفس دریایی محیطی محصور در داخل دریاست که آبزیان در آن طی مراحل مختلف و منظم تغذیه، پرورش و رشد یافته و پس از آن برداشت می شوند.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.این شهرستان با ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر ، در شرق استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.