تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 - 19:36
کد خبر : 62453

افزون بر ۷۸ هزار نفر در گیلان محصولات کشاورزی شان را بیمه کردند

افزون بر ۷۸ هزار نفر در گیلان محصولات کشاورزی شان را بیمه کردند

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گیلان گفت: تاکنون ۷۸ هزار و ۵۰۰ نفر در این استان محصولات کشاورزی شان را بیمه کردند. پیمان معمارزاده روز شنبه اظهار داشت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان در سال زارعی جدید ۳۳ نوع محصول شامل برنج، چای، دام های سنگین و سبک، انواع

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گیلان گفت: تاکنون ۷۸ هزار و ۵۰۰ نفر در این استان محصولات کشاورزی شان را بیمه کردند.

پیمان معمارزاده روز شنبه اظهار داشت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان در سال زارعی جدید ۳۳ نوع محصول شامل برنج، چای، دام های سنگین و سبک، انواع طیور، باغات گردو، کیوی، فندق ، مرکبات و غیره را تحت پوشش قرار می دهد.

وی برنج و چای را ۲ محصول استراتژیک در استان گیلان عنوان و اظهار کرد: از مجموع حدود ۷۸ هزار و ۵۰۰ بیمه گذار؛ تاکنون حدود ۲۷ هزار و ۲۰۰ نفر از چایکاران، ۴۱ هزار و ۹۰۰ نفر از شالیکاران اقدام به بیمه کردند و بقیه، بیمه گذاران در سایر محصولات کشاورزی را شامل می شود.

معمار زاده با بیان اینکه تمدید بیمه محصولات کشاورزی در سه محصول “چای، برنج و مرکبات” که پیش از این تا پایان اردیبهشت ماه بود تا پایان خرداد ماه امسال تمدید شد، خاطر نشان کرد: کشاورزان می توانند با مراجعه به شعب اصلی بانک کشاورزی در شهرستان های گیلان یا دفاتر خدمات بیمه ای “۲۰ دفتر اصلی و ۸ دفتر فرعی” در سطح استان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که بیمه محصولات کشاورزی کاملا حمایتی بوده و تجاری نیست، بیان داشت: سالیانه چندین برابر حق بیمه ای که از بیمه گذاران محصولات کشاورزی دریافت می شود، غرامت پرداخت می کنیم این مهم نشانگر وجه تمایز بیمه محصولات کشاورزی نسبت به سایر بیمه های تجاری و حمایتی بودن صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به حمایت های دولت و اینکه بانک کشاورزی برای جبران خسارت و پرداخت غرامت به بیمه گذاران از دولت تامین اعتبار می کند، خاطر نشان کرد: پارسال ۲۹۵ میلیارد ریال غرامت بابت خسارت به بیمه گذاران محصولات کشاورزی در این استان پرداخت شده است.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند . گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.