تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 خرداد 1399 - 12:15
کد خبر : 62278

مزار شهدای رشت ساماندهی می شود

مزار شهدای رشت ساماندهی می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: مزار شهدای رشت ساماندهی و بازسازی می شود. سردار محمد عبدالله پور روز پنجشنبه در رشت اظهار داشت: طرح ساماندهی و بازسازی مزار شهدای رشت در سه بخش تدوین شده که توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان، شهرداری و بنیاد شهید امور ایثارگران استان مدیریت

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: مزار شهدای رشت ساماندهی و بازسازی می شود.

سردار محمد عبدالله پور روز پنجشنبه در رشت اظهار داشت: طرح ساماندهی و بازسازی مزار شهدای رشت در سه بخش تدوین شده که توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان، شهرداری و بنیاد شهید امور ایثارگران استان مدیریت و اجرا خواهد ‌شد.

وی به بخش نخست طرح بازسازی مزار شهدای رشت اشاره و تصریح کرد: در مرحله نخست ، آب بندی کردن سقف سالن مزار شهدا، پوشش سقف کاذب، ارسی‌ سازی پنجره‌ها، نصب پرده‌ برای پنجره‌ های اطراف مزار شهدا، تعویض سنگ‌های مزار و نصب سنگ‌های سفید برای مزار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: احداث ساختمان اداری و فرهنگی و همچنین احداث سر در ورودی مزار و یکسان ‌سازی قبور اطراف مزار شهدا از اقدامات مدنظر برای فاز دوم طرح ساماندهی مزار شهدای رشت است و همچنین طراحی پارکینگ و نورپردازی نیز در فاز دوم طرح ساماندهی انجام می‌شود و راه دسترسی جدید این طرح در فاز سوم نیز، در نظر گرفته می‌ شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان بیان کرد: ایثار و رشادت ‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در تاریخ این کشور ثبت و ضبط شده و ما امروز آسایش و آرامش خود را مدیون خون شهدا و از خودگذشتگی‌ های آنان می‌دانیم و شهدا باعث سرافرازی امت ما شدند.

سردار عبداله پور خاطرنشان کرد: شهدا در وصیت‌ نامه ‌های خود به پیروی از ولایت تاکید داشتند و امروز همه ما وظیفه داریم که با اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب برای توسعه و پیشرفت کشورمان تلاش کرده و راه شهدا را ادامه دهیم و به ‌تعبیر رهبر معظم انقلاب شهدا امامزادگان عشق هستند و با توجه به این امر باید خاطره ایثار و فداکاری ‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را زنده نگه داریم.

استان گیلان در دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید نثار دفاع از میهن اسلامی کرد که از این تعداد حدود دو هزار و ۲۰۰ شهید متعلق به شهرستان رشت می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.