تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 خرداد 1399 - 19:03
کد خبر : 61723

متقاضیان اجرای طرح های تکثیر ماهیان زینتی حمایت می شوند

متقاضیان اجرای طرح های تکثیر ماهیان زینتی حمایت می شوند

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: با جلب مشارکت بخش های خصوصی ، از کلیه متقاضیان اجرای طرح های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی ( اکواریومی ) در این شهرستان حمایت می شود. حسن قاسمپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به نقش چنین

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: با جلب مشارکت بخش های خصوصی ، از کلیه متقاضیان اجرای طرح های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی ( اکواریومی ) در این شهرستان حمایت می شود.

حسن قاسمپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به نقش چنین طرح هایی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه اظهار داشت: هم اکنون ۳ کارگاه صنعتی و خانگی فعال در این شهرستان در زمینه تکثیر و پرورش انواع ماهیان زینتی فعالیت دارند.

وی میزان تولید سالانه این کارگاه ها را ۲ میلیون قطعه انواع بچه ماهیان زینتی اعلام و خاطرنشان کرد : فعالیت این کارگاه ها برای ۱۸ نفر اشتغال ایجاد کرده ، ضمن آنکه این شهرستان یکی از مراکز اصلی و مهم تولید و پرورش ماهیان زینتی و آکواریومی در استان گیلان است.

قاسمپور افزود: انجل، گلوپی، گلدفیش، تایگر، دم شمشیری، تترا، مولی، اسکار، گورامی، گوپی، فلاور، ریسکس، زبرا از مهمترین گونه های ماهیان زینتی اند که در مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی این شهرستان تولید و به استان های مختلف کشور صادر می شوند.

وی عام پسندی و سهولت تکثیر را از ویژگی های اجرای چنین طرح هایی دانست و یادآور شد: ساخت و نگهداری اکواریوم در ادارات ، منازل نقش مهمی در ایجاد محیطی آرام و پرنشاط دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.