تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 - 18:14
کد خبر : 61468

سفر هوشمند، کاهش چشمگیر آمار گردشگران را به گیلان رقم زد

سفر هوشمند، کاهش چشمگیر آمار گردشگران را به گیلان رقم زد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: سفر هوشمند کاهش چشمگیر اقامت گردشگران در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان را طی روزهای سی ام اردیبهشت ماه تا پنجم خردادماه در پی داشته است. حمیدرضا آذرپور روز سه شنبه در این زمینه افزود: طی این

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: سفر هوشمند کاهش چشمگیر اقامت گردشگران در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان را طی روزهای سی ام اردیبهشت ماه تا پنجم خردادماه در پی داشته است.

حمیدرضا آذرپور روز سه شنبه در این زمینه افزود: طی این مدت ۹۸ هزار و ۸۸۶ نفر در تاسیسات اقامتی استان ساکن شدند حال آنکه این رقم در جشن فطر سال گذشته دو میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۵۷ نفر بوده است.

وی اظهار داشت : آمار اعلامی بر اساس گردشگرانی است که در واحدهای اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل، اقامت یافته اند و در این ارقام، مسافرانی که در منزل اقوام و یا ویلاهای شخصی سکنی گزیده اند، محاسبه نشده است.
وی ادامه داد: امسال امکان اقامت گردشگران در اقامتگاه های موقت شامل کمپ ها ، مدارس، سایر مراکز اقامتی اعم از میهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و مانند آن به دلیل بیماری کرونا امکان نداشت و این موضوع دلیل کاهش چشمگیر آمار سفر گردشگران به گیلان است.
آذرپور افزود: در تعطیلات جشن فطر امسال فقط اقامتگاه های ثابت شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع گردشگری، بومگردی و خانه مسافرها طبق پروتکل بهداشتی سفر هوشمند امکان فعالیت داشته اند.
وی یادآور شد: تاسیسات گردشگری و اقامتی استان پس از گذران چندین ماه تعطیلات کرونایی، طی عید فطر پذیرای گردشگران شدند و دستورالعملی ویژه ای هم برای فعالیت در این ایام به آنان ابلاغ شده است.
وی با تاکید بر اینکه حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است، افزود: باتوجه به تعطیلات عید سعید فطر و افزایش حجم سفرها، پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات اقامتی و گردشگری با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و مدیریت هوشمند این سفرها انجام شده‌ است.
آذرپور با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ۱۱ بندی تاسیسات گردشگری گفت: در این دستورالعمل بر لزوم آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و رعایت دستورالعمل سفرهای هوشمند و پروتکل های بهداشتی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و بخشنامه های ابلاغی ستاد ملی کرونا تاکید شده است.
این مسئول اظهار داشت: حفظ سلامتی گردشگران از اولویت های اصلی است و رعایت و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا امری ضروری می باشد.
وی ادامه داد: بر این اساس؛ نظارت، بازدیدهای میدانی و کنترل مرتب این مراکز بیش از همیشه مورد اهتمام است.
آذرپور تصریح کرد: واحدهای پذیرایی، گردشگری نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند از روز گذشته همزمان با اتمام ماه مبارک رمضان مجاز به بازگشایی، ادامه فعالیت و ارائه خدمات به میهمانان و گردشگران شدند.
استان گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.