تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 - 17:20
کد خبر : 60958

همکاری بین بخشی از مهمترین عوامل ارتقاء سلامت است

همکاری بین بخشی از مهمترین عوامل ارتقاء سلامت است

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون سیاسی فرماندار صومعه سرا؛ همکاری بین بخشی را یکی از مهمترین عوامل ارتقاء سطح سلامت دانست و گفت: اعتلای بسیاری از حوزه های سلامت نیازمند هم افزایی سازمانهای مختلف است. محمد حیدری در جلسه شورای سلامت شهرستان افزود: پیشگیری و حفظ سلامت مردم فقط مختص به مراکز بهداشتی نیست

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون سیاسی فرماندار صومعه سرا؛ همکاری بین بخشی را یکی از مهمترین عوامل ارتقاء سطح سلامت دانست و گفت: اعتلای بسیاری از حوزه های سلامت نیازمند هم افزایی سازمانهای مختلف است.

محمد حیدری در جلسه شورای سلامت شهرستان افزود: پیشگیری و حفظ سلامت مردم فقط مختص به مراکز بهداشتی نیست و در این راستا دستگاههایی چون محیط زیست و شبکه دامپزشکی و مانند آن نیز وظایف خاص خود را دارند.
وی بر استفاده از ظرفیت رسانه های شهرستان بدین منظور تاکید کرد و افزود: نهادهای بهداشتی برای آگاهی بخشی به عموم مردم در زمینه پیشگیری و حفظ سلامت از ظرفیت رسانه ها استفاده کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی صومعه سرا با اشاره به اینکه بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان افزود: تاکنون موردی در خصوص بیماری های چون تب برفکی ، هاری و کنگو موردی گزارش نشده است .
مهدی بهروزی با اشاره به اینکه از نقاط احتمال درگیری بیماری نمونه گیری می شود، اظهار داشت: تاکنون ۶۰۰ قلاده سگ و ۱۱۰۰ راس دام سنگین برعلیه ویروس هاری واکسینه شده اند اما در بحث حیات وحش و حیوانات آن نیز باید اقدامات کنترلی انجام شود.
وی در ادامه از دامداران خواست: از قرص ضد انگل برای جلوگیری از بیماری دام استفاده کنند و تاکید کرد: شهروندان از خرید گوشت در مناطق ییلاقی به جهت جلوگیری از ابتلا احتمالی به بیماری های مشترک دام و انسان خودداری کنند .
ابراهیمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان صومعه سرا هم گفت : آمادگی پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در تمامی مراکز درمانی و مطب های پزشکی وجود دارد و تست کرونا بصورت رایگان از این دسته از بیماران و حتی اطرافیان شان انجام می شود .
وی در ادامه با اشاره به اینکه سیر کرونا در شهرستان افزود: به طور متوسط روزانه نزدیک به ۱۰ بیمار دچار مشکل حاد تنفسی به بیمارستان مراجعه می کنند و ضمن آنکه مراجعان سرپایی بسیار کاهش پیدا کرده است .
ابراهیمی با ابراز نگرانی از نزدیک شدن به فصل بعدی آنفولانزا در پاییز افزود: ۶۲۱مورد شبه آنفولانزا و ۳۸۷نفرشبیه تنفسی در این ایام داشته ایم که در این فصل احتمال درگیر شدن آنها زیاد خواهد بود .
وی افزود: ۴۲۶ مورد حیوان گزیدگی که بیشتر آن از حیوانات خانگی بوده طی یکسال اخیر داشته ایم که هزینه زیادی را برای دولت ایجاد می کند .
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.