تاریخ انتشار : سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 - 19:06
کد خبر : 60845

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور: اطلاعات کافی و انصاف دو مولفه اصلی برای انجام قضاوت است

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور: اطلاعات کافی و انصاف دو مولفه اصلی برای انجام قضاوت است

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: قضاوت شرایط بسیار سنگین و دقیقی دارد، مدیران ما در دیوان محاسبات کشور به صورت مستمر در مورد عملکرد دیگران قضاوت می کنند لذا علاوه بر ویژگی شجاعت، آگاهی و تخصص باید شرایط قضاوت را هم داشته باشد. محسن عمرانی امروز در

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: قضاوت شرایط بسیار سنگین و دقیقی دارد، مدیران ما در دیوان محاسبات کشور به صورت مستمر در مورد عملکرد دیگران قضاوت می کنند لذا علاوه بر ویژگی شجاعت، آگاهی و تخصص باید شرایط قضاوت را هم داشته باشد.

محسن عمرانی امروز در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات گیلان، اظهار کرد: همه مسئولیت ها در همه رده های شغلی بسیار سنگین است، هر چقدر رده بالاتر باشد پاسخگویی سخت تر می شود.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه مدیریت در دیوان محاسبات کشور به صورت ویژه توام با قضاوت است، افزود: قضاوت شرایط بسیار سنگین و دقیقی دارد، مدیران ما در دیوان محاسبات کشور به صورت مستمر در مورد عملکرد دیگران قضاوت می کنند لذا علاوه بر ویژگی شجاعت، آگاهی و تخصص باید شرایط قضاوت را هم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه قضاوت مستلزم اطلاعات کامل از رویداد یا فرد است، بدون اطلاعات کامل نمی تواند قضاوت مستندی انجام داد، گفت: چالش های اخیر به وجود آمده در خصوص گزارش تفریغ بودجه ناشی از نداشتن اطلاعات کافی از مستندات گزارش مذکور بوده است.

عمرانی در خصوص قرائت گزارش عملکرد سال ۹۷ در سال جاری و ابهامات آن، ادامه داد: دیوان محاسبات نقشی در تعیین زمان قرائت گزارش نداشت، هر ساله گزارش عملکرد در دی ماه سال آتی قرائت می شود، اما در سال گذشته زمان ارائه گزارش تفریغ بودجه با شهادت سردار سلیمانی مقارن شد؛ پس از آن هم به دلیل کرونا و لغو برگزاری جلسات، ارائه گزارش سال ۹۷ در سالجاری انجام شد.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه شاخص اصلی در دیوان محاسبات رعایت قانون است، تاکید کرد: در قضاوت باید انصاف داشته باشیم، قضاوت منصفانه کار پیچیده و سختی است لذا مدیران ما در قضاوت ها انصاف را رعایت کنند.

وی ادامه داد: آموزش وظیفه دیوان محاسبات نیست اما در راستای پیشگیری اقدامات آموزشی را هم در دستورکار قرار می دهد و این پیشگیری پیش از اینکه قانون باشد، عُقلایی است.

در این مراسم «محمدرضا کردلو» به عنوان مدیرکل دیوان محاسبات استان گیلان معرفی شد و همچنین از زحمات احمد پری پور مدیرکل سابق دیوان محاسبات گیلان قدردانی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.