تاریخ انتشار : سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 - 10:28
کد خبر : 60764

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان عنوان کرد؛بازگشایی ۹۹ کتابخانه عمومی گیلان از امروز/ ثبت نام ۲۲ هزار گیلانی در جشنواره کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان عنوان کرد؛بازگشایی ۹۹ کتابخانه عمومی گیلان از امروز/ ثبت نام ۲۲ هزار گیلانی در جشنواره کتابخوانی

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه کتابداران در مرحله نخست بازگشایی کتابخانه ها از ساعت هشت الی ۱۲ ظهر اقدام به انجام امور کتابخانه ای خواهند کرد، گفت: بازگشایی کتابخانه های عمومی بدون حضور اعضا خواهد بود. پرسا کرمی با اشاره به بازگشایی محدود کتابخانه های عمومی استان گیلان بعد از حدود سه

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه کتابداران در مرحله نخست بازگشایی کتابخانه ها از ساعت هشت الی ۱۲ ظهر اقدام به انجام امور کتابخانه ای خواهند کرد، گفت: بازگشایی کتابخانه های عمومی بدون حضور اعضا خواهد بود.

پرسا کرمی با اشاره به بازگشایی محدود کتابخانه های عمومی استان گیلان بعد از حدود سه ماه تعطیلی کرونایی، اظهار کرد: کتابخانه های عمومی از امروز با رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی کار خود را آغاز کردند.

وی از توزیع مواد ضد عفونی کننده و شیلد در سطح کتابخانه های عمومی استان خبر داد و عنوان کرد: اقلام بهداشتی حفاظت فردی همچون ماسک و دستکش و الکل نیز به تناسب کتابداران در هر کتابخانه در دسترس قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه کتابداران در مرحله نخست بازگشایی کتابخانه ها از ساعت هشت الی ۱۲ ظهر اقدام به انجام امور کتابخانه ای خواهند کرد، گفت: بازگشایی کتابخانه های عمومی بدون حضور اعضا خواهد بود و کتابداران به صورت یک روز در میان حضور دارند.

کرمی اعضای کتابخانه های عمومی گیلان را حدود ۶۶ هزار نفر دانست و بیان کرد: در حاض حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار جلد کتاب در سطح ۹۹ باب کتابخانه(شامل نهادی، مشارکتی و مستقل) گیلان وجود دارد.

وی تکمیل پروفایل کتابخانه در سامانه مدیریت کتابخانه ها، شاداب سازی و سامان دهی فضای داخلی کتابخانه، تعویض بارکدها و برچسب های مخدوش، منظم کردن رده های کتب موجود در قفسه ها و… را از جمله اقدامات کتابداران در مرحله نخست بازگشایی کتابخانه های عمومی دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی، ادامه داد: ترویج و تشویق کاربران و اعضای کتابخانه ها به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی از دیگر اقدامات پیش بینی شده برای حضور کتابداران در کتابخانه‌هاست.

این مقام مسئول، از شرکت ۲۲ هزار گیلانی در جشنواره کتابخوانی رضوی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: دوره دهم با توجه به تعطیلی کتابخانه های عمومی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حال برگزاری است و لذا کتابداران در منازل و به صورت دورکاری مردم را به شرکت در این جشنواره دعوت می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.