تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 - 16:09
کد خبر : 60553

آغاز مجدد لیگ های فوتبال در سیطره کرونا

آغاز مجدد لیگ های فوتبال در سیطره کرونا

جارستان به نقل از ایرنا؛ قرار است رقابت های لیگ های فوتبال از اواخر خرداد ماه ادامه یابد که این مسابقات در میانه سیطره کرونا دنبال خواهد شد. شیوع بیماری کرونا در کشور همانند اقصی نقاط جهان همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد و ورزش نیز با شیوع این بیماری همانند اکثر صنوف

جارستان به نقل از ایرنا؛ قرار است رقابت های لیگ های فوتبال از اواخر خرداد ماه ادامه یابد که این مسابقات در میانه سیطره کرونا دنبال خواهد شد.

شیوع بیماری کرونا در کشور همانند اقصی نقاط جهان همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد و ورزش نیز با شیوع این بیماری همانند اکثر صنوف و مشاغل تعطیل شد که پیامد آن نیز تعطیلی لیگ های مختلف فوتبال بود تا این بیماری کنترل و ریشه کن شود.

اما برای شروع مجدد لیگ های فوتبال به خصوص لیگ برتر که مخاطبان زیادی در کشور دارد، تاکنون اظهارنظرهای متفاوتی شده و اکثر تیمهای لیگ برتری نیز خواهان تعطیلی این رقابت ها شده اند اما روز گذشته رئیس جمهوری دستور به آغاز لیگ های فوتبال داد تا این مسابقات پس از وقفه حدود سه ماهه دوباره ادامه یابد.

با توجه به اینکه ۲۱ هفته از رقابت های لیگ برتر انجام شده و ۹ هفته نیز به پایان این مسابقات باقی مانده، قرار است به تیمها فرصت سه هفته ای برای آمادگی بازیکنان داده شود و پس از آن، این رقابت ها آغاز شود.

در جدول رده بندی این مسابقات نیز پرسپولیس با کسب ۴۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارد، سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز نیز با ۳۷ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند و تیم استقلال با یک بازی کمتر و ۳۶ امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد.

حال باید مشاهده کرد که با توجه به اینکه اکثر تیمها خواهان لغو ادامه این رقابت ها هستند، این مسابقات دوباره در شرایط کرونایی ادامه می یابد و اگر دوباره این رقابت ها شروع شود به دلیل احتمال شیوع کرونا، تعطیل خواهد شد و یا همچنان تا هفته پایانی این مسابقات دنبال می شود.

این در حالی است که هنوز تعدادی از استان ها از لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز بسر می برند و باید منتظر ماند و دید که مسئولان فوتبال و مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا به چه روشی این رقابت ها را در این استانها برگزار می کنند چون هم اینک استان های تهران و خوزستان که شرایط نامناسب در شیوع بیماری کرونا دارند، نمایندگان زیادی در رقابت های لیگ برتر و حتی لیگ دسته اول دارند.

گرچه در همه استان های کشور طرفداران زیادی به دلیل علاقمندی به یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس، رقابت های لیگ برتر را دنبال می کنند اما در گیلان به دلیل حضور سه تیم در لیگ دسته اول اکثر فوتبال دوستان این استان، لیگ دسته اول را دنبال می کنند.

تیم های فوتبال داماش، سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی نمایندگان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور هستند که البته دو تیم سپیدرود و ملوان که تیمهای قدیمی و پرطرفدار شهرستانی نیز محسوب می شوند، جایگاه مناسبی در جدول رده بندی ندارند و خطر سقوط این دو تیم را تهدید می کند.

رقابت های لیگ دسته اول کشور نیز تا هفته بیست و ششم انجام و پس از آن نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شد که تا پایان هفته بیست و ششم، تیم داماش با کسب ۳۲ امتیاز در مکان یازدهم جدول رده بندی ۱۸ تیمی این مسابقات قرار دارد تا لقب برترین نماینده گیلان را تا پایان هفته بیست و ششم به خود اختصاص دهد.

تیم فوتبال سپیدرود رشت با یک بازی کمتر و کسب ۲۶ امتیاز در مکان شانزدهم و تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نیز با ۲۴ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار دارند که با توجه به شرایط موجود، خطر سقوط دو تیم سپیدرود و ملوان را تهدید می کند.

در شرایط کنونی که هنوز خطر ابتلا به کرونا اقشار مختلف مردم را تهدید می کند، طرفداران این سه تیم گیلانی منتظرند که سرنوشت ادامه لیگ دسته اول به کجا می انجامد و در نهایت تیم محبوب شان چه جایگاه و نتایجی را در ادامه این لیگ کسب خواهند کرد.

اما تعدادی از کارشناسان فوتبال استان گیلان نیز در مصاحبه با ایرنا هم پیشنهاد کردند که رقابت ها طبق شرایط و دستورات خاص آن هم بدون حضور تماشاگر انجام شود چون در وهله اول حفظ سلامت جامعه مهمترین اصل است.

سلامت جامعه، بازیکنان و افراد مرتبط با برگزاری مسابقه مهم است

یکی از مربیان پیشکسوت و باسابقه فوتبال گیلان و کشور نیز در خصوص آغاز لیگ های فوتبال در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: در وهله اول حفظ سلامت جامعه، بازیکنان و افراد مرتبط با مسابقه بسیار مهم است و برای آغاز لیگ های فوتبال باید تمامی شرایط برای حفظ جان این افراد سنجیده شود.

مجید جهانپور افزود: البته هم اینک اتفاقی در کشور ما و همچنین سایر کشورهای جهان افتاده و همه کشورها با ویروس خطرناک کرونا مواجه شده اند و به طور حتم برای ریشه کنی این بیماری باید هزینه هایی را پرداخت و برای ادامه فعالیت فوتبال در ایران نیز باید کار کارشناسی از سوی مسئولان بهداشتی و متخصصان فوتبال درنظر گرفته شود تا رقابت های فوتبال پیگیری گردد.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال داخل سالن ایران ادامه داد: برای انجام مسابقه نیز باید پروتکل های مناسبی داشته و این دستورات را انجام داد به خصوص پس از شادی گل، دست دادن بازیکنان با هم و دست دادن با داور، عدم یا حضور تماشاگر که بسیار مهم است و باید الگوی مناسبی را از لیگ های فوتبال کشورهای مختلف داشته باشیم و بهترین شرایط را برای ادامه رقابت های لیگ های فوتبال در کشور را انجام دهیم.

وی که سابقه سرمربیگری تیمهای گیلانی را در کارنامه خود دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه رقابت های لیگ های مختلف در نیم فصل دوم دنبال می شد که با شیوع بیماری کرونا این لیگ ها نیز تعطیل شد، حدود ۶ هفته زمان نیاز است که بازیکنان به آمادگی کامل دست یابند.

جهانپور اضافه کرد: البته فرصت سه هفته ای برای تیم های فوتبال نیز تاحدی مناسب است چون بازیکنان در این تیم می توانند تا ۷۰ درصد آمادگی خود را کسب کنند و این در حالی است که تعدادی از مربیان به بازیکنان خود تمرینات انفرادی دادند و اکثر بازیکنان نیز این تمرینات را دنبال کرده تا آمادگی بدنی خود را حفظ کنند و با توجه به فرصت حدود سه هفته ای، بازیکنان می توانند به آمادگی نسبی دست یابند.

این کارشناس فوتبال در خصوص برگزاری رقابت ها آنهم بدون حضور تماشاگر اشاره و خاطرنشان کرد: به طور حتم برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگر بهتر از تعطیلی لیگ است چون طرفداران تیمها می توانند بازیهای تیم مورد علاقه خود را از تلویزیون نظاره گر باشند و در ادامه نیز می توان بنا به دستور مسئولان بهداشتی و با توجه به شرایط، با کم کردن ظرفیت ورزشگاه ها، حتی بازی ها را با حضور تماشاگر برگزار کرد.

وی تصریح کرد: مشاهده بازی های فوتبال یک اوقات فراغت مناسب برای مردم ورزشدوست بشمار می رود و هم اینک که با بحران کرونا مواجه هستیم، تماشای بازی های فوتبال می تواند بهترین اوقات فراغت برای قشر زیادی از جامعه باشد.

جهانپور در خاتمه اظهار کرد: به هرحال باید تمامی جوانب را برای شوع مجدد لیگ های فوتبال درنظر گرفت چون مهمترین امر، حفظ سلامتی بازیکنان و سایر افراد مرتبط با برگزاری مسابقات است و در این زمینه باید حساسیت زیادی را به خرج داد تا برگزاری رقابت ها باعث افزایش مبتلایان به بیماری کرونا نشود.

انجام بازی ها بدون حضور تماشاگر بهترین تصمیم است

اما یکی دیگر از کارشناسان باسابقه و سرمربی اسبق تیمهای فوتبال استان گیلان در این خصوص در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: در شرایط کنونی انجام بازی های فوتبال در لیگ های مختلف آن هم بدون حضور تماشاگر بهترین تصمیم است.

امید هرندی افزود: البته تماشاگران و طرفداران، مالک های اصلی ورزش کشور هستند و به طور حتم طرفداران مهمترین سرمایه هر تیم محسوب می شوند اما در شرایط کنونی و با توجه به اینهک با بیماری خطرناک کرونا دست و پنجه نرم می کنیم، باید رقابت ها را بدون حضور تماشاگر برگزار کرد تا از شیوع و گسترش این بیماری جلوگیری کنیم.

وی ادامه اددمه داد: اما این امر طلب می کند که به طور حتم بازی های مهم و حساس از تلویزیون پخش شود که در این راستا، دست اندرکاران فوتبال و مسئولان دولتی باید شرایطی را فراهم کنند تا بازی های حساس فوتبال به طور مستقیم از شبکه های استانی پخش شود.

وی بیان کرد: از طرف دیگر تاکید مسئولان دولت و وزارت بهداشت این است که مردم در خانه بمانند و این بهترین فرصت است که با شروع مجدد لیگ های فوتبال، این بازی ها به طور مستقیم پخش شود تا مردم از خانه خود نظاره گر بازی های مهم باشند و با این کار می توانیم یک روز خوب را برای مردم آن هم با ماندن در خانه فراهم کنیم.

هرندی اضافه کرد: تاکنون نیز صدا و سیما، خبرگزاری ها، روزنامه ها و سایر رسانه ها در اختیار ورزش بودند و یار وفادار ورزشکاران به خصوص فوتبالیست ها بوده و هستند و در شرایط کنونی نیز لازم است که این فعالیت بیشتر شود و بازی ها از طرق شبکه های مختلف به طور مستقیم پخش شود.

این مربی باسابقه فوتبال گیلان و کشور خاطرنشان کرد: البته اگر رقابت های فوتبال لیگ های مختلف دوباره آغاز بکار کرد، به هیچ وجه نباید دچار تاخیر شود و اگر قرار است این بازی ها برگزار شود، باید طبق برنامه این بازی ها بدون وقفه انجام و طبق زمان پیش بینی شده نیز، به پایان برسد.

وی به فرصتی که برای آمادگی در اختیار تیمها قرار داده شده نیز اشاره و تصریح کرد: ورزشکاران و فوتبالیست های ما بسیار باهوشند و به طور حتم آنان تمرینات انفرادی خود را در این مدت در خانه دنبال کردند تا از لحاظ بدنی در شرایط مناسب و مطلوبی قرار داشته باشند.

هرندی اظهار کرد: این مدت فرصت نیز برای تیمها کافی است چون اغلب بازیکنان تمرینات انفرادی خود را آن هم زیر نظر سرمربیان انجام داده اما این درحالی است که بازیکنان و فوتبالیست های ما باید در سلامت کامل باشند چون در سلامت کامل می توانند تمرینات را دنبال و در رقابت ها حضور یابند.

وی در خاتمه بیان کرد: با توجه به شرایط موجود، برگزاری مسابقات آن هم بدون حضور تماشاگر بهتر از تعطیلی آن است چون با انجام و برگزاری مسابقات در روزهای مختلف و پخش مستقیم بازی ها، می توان مردم را بیشتر در خانه نگه داشت تا بیماری کرونا را بهتر کنترل کرد.

به هرحال باید منتظر ماند و مشاهد کرد که آیا ادامه رقابت های فوتبال از اواخر خردادماه پیگیری می شود و در صورت شروع مجدد لیگ های فوتبال، آیا این مسابقات تا پایان ادامه می یابد و یا با بروز احتملی کرونا بین فوتبالیست ها، رقابتها دوباره با تعطیلی مواجه می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.