تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1399 - 21:26
کد خبر : 60456

۶۱۵ نفر طی شب های قدر در گیلان خون اهدا کردند

۶۱۵ نفر طی شب های قدر در گیلان خون اهدا کردند

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: ۶۱۵ نفر درشبهای ۱۹ و ۲۱ ماه مبارک رمضان در این استان خون اهدا کردند. دکتر گیتی ایزدی پور روز شنبه افزود: طی این دو شب قدر ۷۳۲ نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که خونگیری از

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: ۶۱۵ نفر درشبهای ۱۹ و ۲۱ ماه مبارک رمضان در این استان خون اهدا کردند.

دکتر گیتی ایزدی پور روز شنبه افزود: طی این دو شب قدر ۷۳۲ نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که خونگیری از ۶۱۵ نفر انجام شده است.

وی با بیان اینکه این افراد شامل ۵۸۴ نفر از اهدا کنندگان مرد و ۳۱ نفر زن است، اظهار داشت: از این تعداد ۳۴۴ نفر اهداکننده مستمر، ۱۹۷ نفر باسابقه هستند و ۷۴ نفر برای اولین بار خون اهدا کردند.

به گفته وی، طی این ایام پایگاه های انتقال خون ۹ شهرستان استان در شبهای قدر فعال بوده و همچنان هم در این شبها آماده پذیرش اهدا کنندگان خون هستند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است، باید اهداکنندگان همواره یاریگر انتقال خون استان در تامین نیاز بیماران در این زمینه باشند.

پایگاه های انتقال خون استان گیلان در شهرهای رشت، لاهیجان، بندرانزلی، تالش، آستارا، فومن، لنگرود و رودسر امشب نیز در سومین شب از لیالی قدر از ساعت ١٨ تا ٢٣ آماده خونگیری است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.