تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 - 18:06
کد خبر : 60254

وظایف واگذارندگان کار در مقاطعه کاری ها در قبال سازمان تامین اجتماعی

وظایف واگذارندگان کار در مقاطعه کاری ها در قبال سازمان تامین اجتماعی

جارستان: اهم تکالیف قانونی واگذارندگان کار در قراردادهای پیمانکاری در قبال سازمان تامین اجتماعی تشریح شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، با هدف آشنایی بیشتر جامعه کارفرمایی با قوانین این سازمان ، تکالیف قانونی واگذارندگان کار در مقاطعه کاری ها بشرح ذیل تبیین و تشریح گردید : واگذارندگان کار موظفند

جارستان: اهم تکالیف قانونی واگذارندگان کار در قراردادهای پیمانکاری در قبال سازمان تامین اجتماعی تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، با هدف آشنایی بیشتر جامعه کارفرمایی با قوانین این سازمان ، تکالیف قانونی واگذارندگان کار در مقاطعه کاری ها بشرح ذیل تبیین و تشریح گردید :

واگذارندگان کار موظفند یک نسخه از قراردادهای منعقده به همراه اصل گواهی تایید قرارداد را همزمان با ابلاغ قرارداد به مقاطعه کاران به نزدیکترین شعبه سازمان تامین اجتماعی در محل اجرای قرارداد ارسال نمایند .

واگذارندگان کار می بایست مقاطعه کاران را موظف نمایند که پرسنل شاغل در اجرای پیمان ها را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه نمایند و لیست حقوق ، دستمزد و حق بیمه مقرر را برابر مواد ۲۸ و ۳۹ قانون تامین اجتماعی در مهلت مقرر به سازمان ارسال و پرداخت کنند .

واگذارندگان کار مکلفند ۵ درصد هر صورت وضعیت یا صورتحساب پرداختی به مقاطعه کاران را کسر و نگهداری و پرداخت مبالغ مکسوره و آخرین قسط مقاطعه کاران را موکول به ارائه مفاصاحساب سازمان تامین اجتماعی نمایند.

در خاتمه عملیات قرارداد ، واگذارندگان کارمیبایست اطلاعات مورد نیاز مبانی محاسبات شامل میزان کل ناخالص کارکرد ، تاریخ شروع و خاتمه کار ، چگونگی تامین مصالح ، درصد دستی و مکانیکی انجام کار و … را به سازمان تامین اجتماعی اعلام و مقاطعه کاران را جهت اخذ مفاصاحساب به تامین اجتماعی راهنمایی نمایند.

دراجرای تبصره یک الحاقی به ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی، واگذارندگان کار مکلفند مطالبات سازمان تامین اجتماعی از مقاطعه کاران و مهندسان مشاوری که حداقل یک سال از تاریخ خاتمه، تعلیق یا فسخ قرارداد آنان گذشته و در این فاصله جهت پرداخت حق بیمه کارکنان شاغل دراجرای قرارداد و ارائه مفاصاحساب مراجعه ننموده اند را ضمن اعلام فهرست مشخصات از محل ناخالص کارکرد و آخرین قسط نگهداری شده به تامین اجتماعی پرداخت نمایند.

درصورت عدم رعایت موارد مذکور در بندهای فوق ، مسئولیت پرداخت حق بیمه و متفرعات آن برعهده واگذارندگان کار خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.