تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1399 - 22:18
کد خبر : 59649

آسفالت سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور هدفگذاری شده است

آسفالت سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور هدفگذاری شده است

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست معاونت راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از هدفگذاری برای آسفالت سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور خبر داد. شعبانعلی خاوری عصر شنبه در حاشیه مراسم الحاق ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین به حوزه راهداری گیلان در جمع خبرنگاران

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست معاونت راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از هدفگذاری برای آسفالت سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور خبر داد.

شعبانعلی خاوری عصر شنبه در حاشیه مراسم الحاق ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین به حوزه راهداری گیلان در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه مزیت قیر رایگان در قانون برنامه و بودجه در سال های گذشته بود، افزود: امسال این مزیت از قانون بودجه حذف شده و تمامی اعتبارات راههای روستایی؛ استانی شده است.

وی اظهار کرد: برای تحقق هدفگذاری سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت راههای روستایی ، به نظر می رسد که استان ها در مجموع بتوانند یک هزار میلیارد تومان در این حوزه اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه با سیاست گذاری انجام شده در استان ها قرار شد که این منابع را به کمک شورای برنامه ریزی استان ها و به تبع آن در شهرستانها فقط بابت انجام کارهای نهایی قرار دهند ،تصریح کرد: تمامی زیرسازی ها را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با امکانات خود تقبل کرده است.

خاوری اضافه کرد: برهمین اساس هر قدر که استان ها اعتبار برای آسفالت راههای روستایی اختصاص دهند به همان اندازه سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور برای آن راهها زیرسازی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه همه زیر سازی ها را با امکانات موجود خودمان انجام می دهیم ، خاطر نشان کرد: بهره مندی از این مزیت بسته به اعتباری دارد که هر استان برای آسفالت راههای روستایی اختصاص دهد اما در گیلان باید بدلیل شبکه بیشتر راه کار بیشتری صورت بگیرد که تامین مصالح مورد نیاز باید از طریق استان و دستگاههای ذیربط بدون بروکراسی اداری در اختیار راهداری استان قرار گرفته که در این زمینه معاونت امور عمرانی استانداری گیلان قول همکاری کامل را دادند.

نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری گیلان تداوم خواهد یافت

وی در ادامه شبکه راهها و شرایط جغرافیایی گیلان را به گونه ای دانست که نیازمند توجه بیشتر است و افزود: اکنون به ازای هر کیلومترمربع ؛ ۸۵۰ متر طول راه های گیلان است که این عدد در کشور به ازای هر کیلومترمربع ۲۰۰ متر راه است؛ یعنی طول شبکه راه های گیلان چهار برابر متوسط کشوریست بنابراین توجه بیشتری را باید به راههای این استان داشته باشیم .

وی بر ضرورت تقویت ماشین آلات حوزه راهداری استان گیلان بدلیل طول شبکه راه و نیاز به نگهداری بیان کرد: عمر ناوگان ماشین آلات راهداری در گیلان بسیار بالاست از این رو ؛ به دلیل شرایط جوی و استانی از منابع سال ۹۸ اعتباراتی از منابع ملی و استانی به گیلان خریداری و اختصاص داده شد و برهمین اساس؛ امروز شاهد پیوستن ۹ دستگاه ماشین آلات جدید به این ناوگان هستیم و به زودی هشت دستگاه دیگر به آن افزوده می شود.

به گفته خاوری؛ در مجموع ۱۷ دستگاه ماشین آلات سنگین جدید به ناوگان راهداری استان افزوده می شود که به لحاظ تعداد ناوگان راهداری نوسازی شده در سطح کشور رتبه نخست را به خود اختصاص می دهد.
سرپرست معاونت راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خاطر نشان کرد: به نسبت سهم استان تلاش می کنیم که تقویت نوسازی ناوگان حمل و نقل گیلان تداوم بیابد تا بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم.
امروز ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی خریداری و به تجهیزات راهداری گیلان افزوده شد.هشت دستگاه دیگر به ارزش ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در آینده نزدیک به مجموع ماشین آلات سنگین استان افزوده می شود.

پیش از این ؛ حوزه راهداری گیلان دارای ۲۸۸ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین بود که ۹ دستگاه ماشین آلات دیگر امروز افزوده شد.

گیلان حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه دارد که افزون بر ۹ هزار کیلومتر راه روستایی و مابقی آزاد راه ، بزرگراه و راه فرعی و اصلی است.

گیلان با داشتن بندرگاه و گمرکات و پایانه از مراکز مهم تجاری و همچنین از کانون های مهم گردشگری کشور است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.