تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 - 13:03
کد خبر : 58941

۲۰ هزار فعالیت فرهنگی و هنری در گیلان انجام شد

۲۰ هزار فعالیت فرهنگی و هنری در گیلان انجام شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اجرای ۲۰ هزار و ۱۸۹ فعالیت فرهنگی و هنری طی سال گذشته در استان خبر داد. فیروز فاضلی روز سه شنبه اظهار داشت : ۱۵ هزار و ۴۹ مورد از این فعالیت‌ها مربوط به معاونت امور فرهنگی و رسانه اعم از برگزاری برنامه‌های

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اجرای ۲۰ هزار و ۱۸۹ فعالیت فرهنگی و هنری طی سال گذشته در استان خبر داد.

فیروز فاضلی روز سه شنبه اظهار داشت : ۱۵ هزار و ۴۹ مورد از این فعالیت‌ها مربوط به معاونت امور فرهنگی و رسانه اعم از برگزاری برنامه‌های مختلف شعر، داستان و قصه، نقد و بررسی و رونمایی کتاب، ترویج کتاب و کتابخوانی و مسابقات کتابخوانی ، جشنواره‌ها، نشست‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی فرهنگی، رسانه‌ای و قرآنی است.

وی افزود: اعطای مجوزهای مختلف از جمله موسسات قرآنی، کانون‌ها و موسسات تبلیغاتی، نشریات و پایگاه‌های خبری و تبلیغات محیطی و آگهی‌های رسانه‌ای از دیگر فعالیت‌های معاونت مذکور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: سه هزار و ۶۱۷ فعالیت نیز طی مدت یادشده در حوزه معاونت امور هنری و سینمایی این اداره‌کل انجام شد که برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف هنری از جمله نمایش، موسیقی، تجسمی، نقاشی، خوشنویسی، عکس، سینمایی، مد و لباس از جمله این فعالیت‌ها است.

فاضلی با اشاره به صدور مجوزهای مختلف فعالیت در معاونت امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: مجوز تولید ۱۱۱ فیلم مستند و کوتاه، اجرای ۳۵۱ نمایش با ۱۳۸۸ نوبت اجرا در ۲۴ سالن استان با ظرفیت کل شش هزار و ۳۲۱ صندلی، اجرای ۱۶۳ موسیقی صحنه‌ای اعم از سنتی، پاپ و محلی با ۲۱۹ اجرا و حدود ۴۰ هزار مخاطب، مجوز فعالیت سه نگارخانه جدید در گیلان و مجوز برپایی ۱۱۱ نمایشگاه هنرهای تجسمی، ۸۶ نمایشگاه عکس و ۲۰ نمایشگاه خوشنویسی با بیش از ۵۰ هزار نفر بازدید از آن جمله است.

وی افزود: یکهزار و ۱۳۱ فعالیت مشترک حوزه این دو معاونت نیز اعم از بزرگداشت مفاخر، مشاهیر و شخصیت‌های فرهنگی و هنری، جنگ‌های شادی، جشن اعیاد، سوگواره‌ها و برنامه مناسبتی طی سال ۹۸ برگزار شده است.

فاضلی با اشاره به اجرای ۳۹۲ فعالیت شاخص در سال گذشته توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: برگزاری ۴۸ دوره آموزشی با بیش از ۵۰۰ ساعت آموزش برای همکاران ما در سراسر استان، صدور ۱۸۳ مورد مجوز اشتغال خانگی، اعطای ۱۶۱ مورد تسهیلات خود اشتغالی و برگزاری سه دوره آزمون استانداردهای مهارتی حوزه فرهنگ و هنر از فعالیت‌های معاونت مذکور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: خسارت بحران کرونا به حوزه فرهنگ ،هنر و رسانه ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال برآورد شده و همچنان پیگیر جلب حمایت برای فعالان خسران دیده در این حوزه ها هستیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به فعالیت موفق رسانه و فضای مجازی استان در بحران کرونا، گفت: ظرفیت های ناشناخته حوزه فضای مجازی در زمان کرونا کشف شد.
فاضلی به نقش مهم رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه و کاهش بار روانی و استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت‌های رسانه‌ای، آموزش و اطلاع رسانی بر ایجاد آمادگی بیشتر جامعه در مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار موثر بوده است.
۱۹۹ نشریه مکتوب ، ۱۸۷ پایگاه خبری و ۱۷ خبرگزاری در گیلان فعال هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.