تاریخ انتشار : شنبه 13 اردیبهشت 1399 - 12:37
کد خبر : 58472

پوشش تحصیلی دانش آموزان گیلان از میانگین کشوری بالاتر است

پوشش تحصیلی دانش آموزان گیلان از میانگین کشوری بالاتر است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: پوشش تحصیلی دانش آموزان گیلان ۹۳ . ۹۸ درصد است که بالاتر از میانگین کشوری را شامل می شود. نادر جهان آرای روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان و تجلیل از تعدادی معلمان در استانداری با بیان اینکه به رغم همه

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: پوشش تحصیلی دانش آموزان گیلان ۹۳ . ۹۸ درصد است که بالاتر از میانگین کشوری را شامل می شود.

نادر جهان آرای روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان و تجلیل از تعدادی معلمان در استانداری با بیان اینکه به رغم همه تلاش های انجام شده تعداد محدودی از دانش آموزان ۶ تا ۱۱ سال به مدرسه راه نمی یابند، اظهار داشت: دلایل آن نیز محرومیت دانش آموزان ، ناتوانی های مختلف جسمی و خانوادگی، محدودی ازدواج زودهنگام دختر و غیره را شامل می شود.

وی این استان را از استان های پیشرو در میزان باسوادی عنوان و خاطر نشان کرد: در برخی مدارس روستایی گیلان با ایجاد کلاس های چند پایه و مختلط سعی می شود تا دانش آموزان از چرخه تحصیل باز نمانند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ در مرحله پیش دبستانی با “۸۸ درصد” پوشش خوبی داشتیم، اضافه کرد: ترک تحصیل دانش آموزان خیلی محدود در دوره ابتدایی موقتی است و طول سال با پی گیری های آموزش و پرورش رفع مشکلات به تحصیل می پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه با تبریک هفته معلم و قدردانی از معلمان بیان داشت: روز گذشته به مناسبت ۱۲ اردیبهشت به عنوان روز معلم ، به پاس تلاش صادقانه و بی منت معلمان در مسیر تعلیم و تربیت به دیدار چند نفر از معلمان و خانواده های فرهنگی استان گیلان رفتیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه با تبریک هفته معلم و تشریح برنامه های این هفته در استان بیان داشت: ۴۵۴ معلم منتخب منطقه، شهرستان و ناحیه در استان گیلان انتخاب شدند.

محمد امجدی اظهار داشت: ۵۴ معلم منتخب استانی شامل ۵۳ نفر از معلمان رسمی، یک نفر نماینده مدارس غیردولتی ضمن اینکه سه چهره ماندگار انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر علاوه بر تجلیل از معلمان در هفته معلم از این قشر فرهیخته در طول سال نیز قدردانی به عمل آید، خاطر نشان کرد: این فرصت وجود دارد تا با عادی شدن شرایط بتوانیم در همایش ها از این معلمان تجلیل شود.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.