تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 - 21:18
کد خبر : 57852

ممنوعیت صید کیلکا در گیلان

ممنوعیت صید کیلکا در گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت: صید ماهی کیلکا در دریای خزر تا اواسط خرداد در گیلان ممنوع است. اکبر ایلدرم گفت: به علت آغاز فصل تخم‌ریزی ماهیان استخوانی دریای خزر، صید کیلکا در این دریا از اول اردیبهشت به مدت ۴۵ روزه درگیلان ممنوع شد. وی با

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت: صید ماهی کیلکا در دریای خزر تا اواسط خرداد در گیلان ممنوع است.

اکبر ایلدرم گفت: به علت آغاز فصل تخم‌ریزی ماهیان استخوانی دریای خزر، صید کیلکا در این دریا از اول اردیبهشت به مدت ۴۵ روزه درگیلان ممنوع شد.

وی با اشاره به اینکه فروردین امسال ۱۰۰ تن کیلکا از خزر صید شد، افزود: صید کیلکا درگیلان از نیمه خرداد دوباره از سرگرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شیلات گیلان، ایلدرم خاطرنشان کرد: ۲۱۵ صیاد گیلانی با ۲۹ فروند شناور کیلکا صید می کنند.

وی با اشاره به اینکه صید کیلکا فقط درشب انجام می‌شود، تصریح کرد: آنچوی، چشم درشت و معمولی ۳ گونه ماهی کیلکا دریای خزر است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان تصریح کرد: صیادان با انداختن نور به داخل آب دریا موجب جمع شدن ماهیان کیلکا می شوند و بااستفاده از تور اینگونه ماهیان را صید می کنند.

وی افزود: کاهش شناورهای صید مهمترین راهکارشیلات برای جلوگیری از صید بی رویه و کاهش ذخایراین گونه ماهیان دریای خزر در چند سال گذشته بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.