تاریخ انتشار : شنبه 6 اردیبهشت 1399 - 16:43
کد خبر : 57503

۱۷۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی در آستارا تولید شد

۱۷۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی در آستارا تولید شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا گفت: ۹طی اسفند و فروردین ماه ۱۷۰ هزار لیتر آب ژاول یا محلول ضدعفونی در این شرکت تولید و ۵۰ لیتر آن در این شهرستان و ۱۲۰ لیتر آن در مرکز استان گیلان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا مصرف شد. علیرضا ملکی

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا گفت: ۹طی اسفند و فروردین ماه ۱۷۰ هزار لیتر آب ژاول یا محلول ضدعفونی در این شرکت تولید و ۵۰ لیتر آن در این شهرستان و ۱۲۰ لیتر آن در مرکز استان گیلان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا مصرف شد.

علیرضا ملکی نژاد روز شنبه در شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا اظهار کرد: آب ژاول برای ضدعفونی و گندزدایی خیابان ها و معابر استفاده می شود و این شرکت بزرگترین مرکز تولید آن در استان گیلان است.

وی ادامه داد: این شرکت از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا به تولید محلول ضدعفونی اقدام کرد و روزانه ۱۰ هزار لیتر تولید می شود.

وی رینگ گذاری به طول پنج کیلومتر با لوله های ضخیم برای تقویت آب شرب ۲ هزار خانوار شهرک عباس آباد تا پایان سال جاری را از طرح های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا اعلام کرد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا گفت: به زودی این شرکت با شرکت آب و فاضلاب روستایی برای تسریع خدمات و یکپارچه سازی امور، ادغام خواهد شد و این امر در خیلی از شهرستان ها صورت گرفته است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارتهای سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

شمار مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا ۳۳ هزار و تعداد مشترکان آب و فاضلاب روستایی این شهرستان حدود ۱۰ هزار خانوار است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.