تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 - 12:27
کد خبر : 56857

خیران؛ یاوران کشتی شکستگان زندگی

خیران؛ یاوران کشتی شکستگان زندگی

جارستان به نقل از ایرنا؛ زندگی به امواج دریا مانند است، آنگاه که به سرکشی افتد می تواند اندوخته سالیان یک انسان را، سرپرست و نان آور یک خانواده را، سلامت آدمیان را یا سرپناه یک سالخورده را با خود ببرد و او را در غرقاب اندوه تنها بگذارد اما نیکوکاران یاوران کشتی شکستگان زندگی

جارستان به نقل از ایرنا؛ زندگی به امواج دریا مانند است، آنگاه که به سرکشی افتد می تواند اندوخته سالیان یک انسان را، سرپرست و نان آور یک خانواده را، سلامت آدمیان را یا سرپناه یک سالخورده را با خود ببرد و او را در غرقاب اندوه تنها بگذارد اما نیکوکاران یاوران کشتی شکستگان زندگی اند و آنان را تا ساحل امن همراهی می کنند.

خیران انسان های بزرگ و نیک اندیشی که همواره یاریگر مردم هستند در روزهای سخت آستین همت بالا می زنند، نیازمندان را تنها نمی گذارند به یاری همنوعان می شتابند و جلوه های ایثار و همدلی به نمایش می گذارند.

گره گشایی، حل مشکلات و برطرف کردن نیازهای مادی و معنوی مردم، جلوه ای از خدمت و خدمتگزاری است که اسلام به آن سفارش می کند، برخورداری از این ویژگی، توفیقی است که خداوند نصیب بندگان نیکش می کند.

در حقیقت، نیازمندی که به انسان روی می آورد، رحمت و هدیه ای الهی است که باید از آن استقبال کرد، امام حسین (ع) می فرماید: “نیازهای مردم به شما از جمله نعمت های الهی برای شماست؛ در این صورت، از مراجعه مردم خسته نشوید. “

یورش کرونا به سرزمین مان از اسفندماه ۹۸ همه را غافلگیر کرد. لوازم ضروری مقابله با این ویروس شامل ماسک و انواع مواد ضدعفونی کننده کمیاب شد، کسب و کار مردم آسیب دید، این ویروس بی رحم نه تنها نقد جان عده ای که متاع و مال بسیاری را گرفت.

اما نیکوکاران گیلان، همنوعان آسیب دیده خود را تنها نگذاشتند کمر همت بستند و به یاری نیازمندان و آسیب دیدگان از تبعات کرونا شتافتند. آنان با آگاهی از کم و کاستی های بخش درمان در شرایط اضطرار برای مراکز درمانی تجهیزات و برای مدافعان سلامت لوازم حفاظت فردی تهیه کردند.

در روزهای سخت کرونایی گیلان، هر یک از خیرین به نحوی پا به عرصه گذاشتند، عده ای با کمک های نقدی یاریگر مردم شدند، تعدادی کارگاه های تولید ماسک راه اندازی نمودند و آنانی که دستشان می رسید کارخانه هایشان را تبدیل به محل تولید اقلام بهداشتی ضروری کردند، برخی دیگر بسته های معیشتی تهیه کرده و در بین خانواده های متاثر از ویروس کرونا توزیع نمودند.

خیرین سلامت گیلان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک مالی به این حوزه کردند که اهدا و توزیع لباس های یکسره ویژه ایزوله در بیمارستان ها، کپسول های اکسیژن، یک دستگاه رادیولوژی پرتابل، ١٠ دستگاه الکتروکاردیوگرافی و یک دستگاه آمبولانس برقی ویژه حمل بیمار به مراکز درمانی استان از دیگر کمکهای خیرین سلامت برای مقابله با کرونا در این مدت بوده است.

توزیع ۲۳ هزار ماسک با همکاری بسیج سازندگی استان، به مراکز درمانی، بیمارستان ها، پاکبانان شهرداری رشت، آرامستان ها، برخی مناطق محروم شهرستان رشت و موسسات خیریه گیلان و اهداء چهار هزار بسته معیشتی – بهداشتی با مشارکت مجمع خیرین گیلان و جمعیت هلال احمر، تامین ملزومات پزشکی ویژه بیمارستان پورسینا رشت توسط خیرین نیکوکار صورت گرفته است.

اهدا ٣٢ دستگاه کمک تنفسی، ١٢ دستگاه پمپ سرم، ٢ دستگاه کولر، ١٠ عدد ویلچر و چهار هزار بسته دستکش لاتکس، ١٢ هزار بطری آب آشامیدنی، ١٢ هزار عدد شیر پاکتی، ارسال روزانه ٢٠٠ پرس غذا با میوه به بیمارستان رازی رشت به مدت ٢ هفته و توزیع ٢٠٠ بسته معیشتی به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی گوشه های دیگری از نمایش همدلی خیرین در روزهای سخت کرونایی گیلان است.

همچنین در ایام سخت، خیران استان در اقدامی خیرخواهانه ۱۵ دستگاه سم‌ پاش برای گند زدایی، ۶۰۰ دست لباس یکپارچه برای مقابله با ویروس کرونا به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اهدا کردند، خیری دیگر ۱۰ دستگاه سم پاش موتوری برای ضدعفونی سطوح به دانشگاه علوم پزشکی هدیه نمود.

فوتبالیست ها هم در ایام کرونایی گیلان به یاری مردم این استان آمدند، علی کریمی جادوگر فوتبال ایران مالک و سرمربی اسبق سپیدرود رشت که اصالت گیلانی دارد، برای کمک به هم استانی های خود در مقابله با کرونا لوازم حرفه ای پزشکی و بهداشتی ارسال کرد، سیدجلال حسینی کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال نیز کمک های بهداشتی و معیشتی در خور توجهی را به مردم استانش اهدا کرد.

خلاصه اینکه در این روزهای سخت گیلان؛ همه برای مبارزه با ویروس کرونا و پیشگیری از انتشار آن در استان دست به دست هم دادند و مردم گرفتار را تنها نگذاشتند و نشان دادند که در دشوارترین شرایط در کنار همدیگر هستند.

کمک به نیازمندان؛ از ویژگی های ایرانیان

مدیرعامل موسسه خیریه لبخند جاوید خزر با تشریح اقدامات این موسسه برای مقابله با ویروس کرونا در استان به خبرنگار ایرنا گفت: برای اقشار آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا کمک های نقدی و غیرنقدی از جمله اقلام معیشتی و بهداشتی در نظر گرفته شده و خیرین در این زمینه بسیار یاریگر بودند.

مریم صلحی با اشاره به راه اندازی کارگاه ماسک در موسسه خیریه لبخند جاوید با ظرفیت تولید روزانه هزار ماسک افزود: یکی دیگر از طرح های این موسسه خیریه اجرای طرح نان است که این برنامه با همکاری نانوایی های سطح شهرستان رشت اجرا می شود که در این راستا در آینده ای نزدیک نان رایگان در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار می گیرد.

وی ضمن قدردانی از تک تک نیکوکاران و خیرانی که با توجه به شرایط بد اقتصادی به یاری همنوعان خود شتافتند، اظهار داشت: اقدامات خیرین برای کمک به مردم در این روزهای کرونایی بسیار ارزشمند است.

یکی دیگر از نیکوکاران که تمایلی نداشت، نامش ذکر شود با قرائت شعر معروفی از سعدی با عنوان “بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند” به خبرنگار ایرنا گفت : همدلی، نوعدوستی و رسیدگی به مشکلات نیازمندان از جمله ویژگی‌های ما ایرانیان است، توانمندان باید در روزهای سخت یاریگر نیازمندان باشند و این تنها یک وظیفه است.

وی با بیان اینکه می کوشد در حد توان خود در کارهای خیر پیشقدم شود، اظهار داشت: معمولا در تامین جهیزیه برای نوعروسان و در امر ازدواج کمک می کردم اما با توجه به شرایط فعلی کشور و بروز و شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، تصمیم گرفتم که به افراد متاثر از این بیماری کمک کنم و از این کارم بسیار خوشحالم.

این خیر گیلانی خاطر نشان کرد: با شیوع ویروس کرونا در گیلان بسیاری از مردم کسب و کارهایشان از رونق افتاده و یا اینکه کارشان را از دست دادند، در این شرایط وظیفه خیرین است که با شناسایی این افراد به آنها کمک کنند تا روزهای سخت را بگذرانند.

در ادامه یکی از نیکوکاران مجمع خیرین گیلان گفت: با توجه به بحران ناشی از بیماری کرونا، حس نوعدوستی و الگو قراردادن ائمه اطهار باعث شد تا بتوانیم گامی برای رفع نیازهای استان با هماهنگی مجمع خیرین گیلان برداریم.

یکی دیگر از خیرین این نهاد عام المنفعه ضمن اشاره به هدف کمک به دیگران افزود: ایثار و نوع دوستی باید در راستای خدمت به جامعه صورت گیرد و کمک به همنوع باید بدون منت و فقط برای رضای خدا باشد.

خیرین؛ یاریگر مردم در روزهای سخت

مدیرعامل مجمع خیرین گیلان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تقدیر از خیران و موسسات خیریه استان در کمک به مردم در روزهای کرونا بیان داشت: خیرین نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه دارند.

دکتر هاجر تحریری نیک صفت با اشاره به همدلی سمن های خیریه گیلان با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: همزمان با اپیدمی کرونا خیرین و سمن های استان هر کدام به نحوی در این شرایط حساس یاریگر، فعالان حوزه بهداشت و درمان بوده و هستند.

وی خاطر نشان کرد: خیرین و موسسات خیریه در مقابله با ویروس کرونا کمک های قابل توجهی را در ارتباط با تامین ملزومات بهداشتی، از قبیل ماسک، محلول ضدعفونی، شیلد، گان و تجهیزات پزشکی به بیمارستان های استان داشتند، ضمن اینکه برای تامین مایحتاج غذایی در قالب بسته های معیشتی اقدامات خوبی از سوی خیرین انجام شد.

وی با بیان اینکه کمک های نوع دوستانه خیرین و ایثار آنان برای کمک به همنوع قابل تحسین است، اضافه کرد: خیرین همواره در روزهای سخت یاریگر مردم بوده و در روزهای شیوع کرونا نیز نیازمندان را تنها نگذاشتند و با کمک های خود یاریگر آسیب دیدگان شدند.

وی ایجاد همسویی، هم گرایی و هم افزایی را از اهداف مجمع خیرین سلامت عنوان و خاطر نشان کرد: یکی از دلایل تاسیس این مجمع ایجاد یک جایگاه واقعی و حمایتی برای تمامی مراکز خیریه است.

تحریری نیک صفت گیلان را سومین استان پیشتاز در تشکیل این مجمع ارزشمند در کشور دانست و اظهار کرد: یکی از اهداف مجمع خیرین این است که در بحران ها و بخش هایی که ارتقاء و توسعه به همت ملی نیاز دارد، اهتمام ببخشد و مراکز خیریه موجود را با توجه به توانایی هایی که دارند همسو کند که حضور این نهاد عام المنفعه در بحران کرونا گواه این موضوع است.

وی که در راستای اجرای رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه به عنوان عضو کمیته تحصیل منابع این قرارگاه در استان گیلان منصوب شده، افزود: رزمایش همدلی و مواسات در راستای فرمایشات رهبری برای کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان به اجرا درآمده که خیرین در این طرح می توانند مانند همیشه نقش آفرین باشند.

دکتر کیانوش کوچکی نژاد افزود: خیرین سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در گیلان تاکنون، سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب مجمع خیرین سلامت استان واریز کرده اند که از این میزان سه میلیارد و ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: خیرین سلامت می توانند از طریق شماره حساب مجمع خیرین ۶٩٨٧٠١٨۴٧ و شماره کارت بانک رفاه ۵٨٩۴۶٣٧٠٠٠٠۶٢٧٠٠ کمک های نقدی شان را اهدا کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.