تاریخ انتشار : یکشنبه 31 فروردین 1399 - 16:55
کد خبر : 56763

حرکت به سوی تولید در مسیری مملو از ناهمواری

حرکت به سوی تولید در مسیری مملو از ناهمواری

جارستان: کلافه بود ؛ نگرانی عدم پرداخت اجاره خانه ، توفیر دخل و خرج ، آینده شغلی بی ثبات و ترس از بیماری کرونا ذهنش را درگیر کرده بود اما برخورد سرش با سقف ماشین رشته افکارش را پاره کرد. اینجا مسیر پر تردد منتهی به شهر صنعتی رشت بود که هر روز باید برای

جارستان: کلافه بود ؛ نگرانی عدم پرداخت اجاره خانه ، توفیر دخل و خرج ، آینده شغلی بی ثبات و ترس از بیماری کرونا ذهنش را درگیر کرده بود اما برخورد سرش با سقف ماشین رشته افکارش را پاره کرد.

اینجا مسیر پر تردد منتهی به شهر صنعتی رشت بود که هر روز باید برای رفتن به سرکار می پیمود، اگرچه مسیر داخل شهر صنعتی هم دست کمی از نظر مشکلات آسفالت و چاله ها نداشت ؛ در هر نوبت تردد از این مسیر همراه با تکان ها و بالا و پایین رفتن خودرو از جایش کنده می شد و دل و روده اش در هر دفعه رفت و برگشت به دهانش می آمد، کوفتگی شدیدی در بدنش احساس می کرد ؛ مشکلات کرونا و اقتصادی کم بود که تردد از این مسیر با اعمال شاقه را هم باید تحمل می کرد.

شهر صنعتی رشت در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد ؛ طبق مصوبات اولیه در وسعتی به میزان دو هزار و ۲۸۸ هکتار طراحی و ۵۲۰ هکتار آن آماده‌سازی و بخش عمده‌ای به متقاضیان واگذار شد. در حال حاضر براساس آمار ۴۰۰ واحد صنعتی در آن استقرار دارند و روزانه چندین هزار نیروی کار برای رسیدن به سرکار خود ازجمله از تولید کنندگان ، کارکنان ، کارگران، ماشین های حمل کالا باید این مسیر را بپیمایند ؛ اما ناهمواری های بخشی از این مسیر آزار دهنده و حتی خطرناک و موجب نگرانی کاربران این مسیر است.

یکی از کاربران روزانه این مسیر گفت: بخشی از جاده شهر صنعتی رشت که به عنوان جاده کانال معروف و از مسیر ورودی پاسگاه لاکان شروع می شود، پر تردد است که بدلیل ناهمواری ها و چاله های این مسیر حتی گاهی خودروی ما و حتی برخی از ماشین های دیگر از مسیر خود منحرف می شوند که خطر و احتمال وقوع سانحه رانندگی را بدنبال دارد.

سعید افزود: بارها خودروی مان و حتی بسیاری از خودروها برای اجتناب از افتادن در این چاله ها به اینطرف و آنطرف منحرف می شوند که خطر بروز تصادف را در پی داشته و دلهره آور بوده است و با آمد و شد روزانه در این مسیر ،تمام بدن مان دارای کوفتگی می شود، و اعصاب مان نیز خرد می شود که بر رفتارمان هم تاثیر گذار است.

وی بیان کرد: اگرچه بخشی از مسیر تعریض شده اما این مسیر علائم راهنمایی و رانندگی هم ندارد و احتمال تصادف ها را افزایش می دهد؛ ضمن آنکه این جاده ، مسیر پرترددیست که با برطرف کردن مشکلاتش ، همه مردم از مزایای آن بهره مند می شوند.

علیرضا نیز یک نیروی کار شاغل در شهر صنعتی رشت است که به خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر جاده شهر صنعتی ؛ راههای داخلی شهر صنعتی رشت نیز دارای ناهمواری های بسیاری است که برای افرادی که روزانه مجبورند بخشی از جاده شهر صنعتی را با خودرو از آنها عبور کنند، طاقت فرسا می شود.

وی نبود روشنایی کافی را نیز یکی دیگر از مشکلات راههای داخل شهر صنعتی عنوان کرد.

در ارتباط با مشکلات مسیر شهر صنعتی رشت با مسئول اداره راه و شهرسازی شهرستان رشت گفت و گو کردیم .

مسئول اداره راه و شهرسازی شهرستان رشت در رابطه با مشکلاتی که در آسفالت جاده ای به عنوان جاده شهر صنعتی رشت معروف است، به خبرنگار ایرنا گفت: جاده کانال که مسیر رشت- امام زاده هاشم را به جاده لاکان متصل می کند، هشت هزار و ۸۰۰ متر طول دارد که تعریض آن در دو مرحله یکی در سال ۹۳ و دیگری در سال ۹۵ در دستور کار قرار گرفته و شروع شده است .

مرتضی صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این هشت هزار و ۸۰۰ متر، حدود ۷۰۰ متر در فاز دوم به واسطه اراضی و تاسیسات اداره آب امکان تعریض نداشتند و مشکلات بخشی از مسیر که دارای شیب تند و آبگیر بود ، با احداث پل برطرف شده ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است ؛ ضمن آنکه تعریض در بستر قدیمی دو باند انجام شده که این جاده هم اکنون تعریض و به چهار باند تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه نگهداری مسیرهای دو باند قدیمی جاده شهر صنعتی رشت در حوزه راهداریست؛ اما بخش جدید دو باند بدلیل نوساز بودن و قرار داشتن در بازه زمانی تضمین ، هنوز به راهداری تحویل نشده اند، تصریح کرد: در فاز اول این مسیر که از سمت جاده تهران تا درب دوم شهر صنعتی ادامه دارد، زیرسازی و آسفالت انجام شده است.

وی اضافه کرد: اما تردد ماشین آلات سنگین در این مسیر موجب شده که ناهمواری ها و مشکلاتی در این مسیر بوجود آید و اصلاح آن برعهده پیمانکاریست که آسفالت این مسیر را انجام داده است.

صادقی مرحله دوم تعریض این مسیر را از درب دوم تا جاده لاکان عنوان و بیان کرد: به علت سست بودن بستر اولیه عملیات تثبیت بستر انجام شده است .

وی گفت: بخش اول را تحویل گرفته ایم اما اکنون برای برطرف کردن ناهمواری ها و چاله های ایجاد شده ، این مسیر در اولویت قرار دارد و در برنامه داریم که مشکلات آن را برطرف کنیم .

به گفته صادقی ؛ خط کشی و نصب علائم نیز در دستور کار قرار دارد و این مهم بدلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد که مشکلات آن در اسرع وقت انجام خواهد شد.

مسئول اداره راه و شهرسازی شهرستان رشت گفت: فاز دوم هم زیربار ترافیک رفته اما هنوز از پیمانکار تحویل گرفته نشده است که بدان معناست که اگر در مسیر نقصی وجود داشته باشد پیمانکار موظف به برطرف کردنش است و بعد درخواست تحویل دادنش را مطرح می کند.

مدیرعامل شهر صنعتی گیلان نیز گفت: در حال حاضر پروژه های آبرسانی ، تقویت گازرسانی و فیبر نوری در شهر صنعتی رشت در حال اجراست که توامان با اتمام هر بخش از پروژه ها لکه گیری آسفالت نیز انجام می شود .

میر شمس الدین مهدوی به خبرنگار ایرنا افزود: درصدد هستیم تا بعد از اتمام پروژه ها تا پایان تابستان امسال روکش نهایی آسفالت را نیز در این شهر صنعتی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بدلیل شیوع کرونا وصول مطالبات مان به تعویق افتاده است، اظهار کرد: با وجود دشواری های اعتبار، بدلیل اینکه شهر صنعتی شهر باز هست و تردد بسیاری در آن انجام می شود ، پیگیر هستیم تا با رایزنی با شرکت توزیع مشکل روشنایی این شهر را برطرف کنیم.

راهها همواره از مهمترین مولفه های توسعه هستند ، کیفیت راه ها می تواند در جلوگیری از سوانح و بسیاری از خسارت های جانی و مالی با اهمیت باشد و راه های دسترسی به بخش های صنعتی بویژه شهر صنعتی رشت نیز به دلیل تردد اجباری روزانه چندین هزار نفر از آن ، این اهمیت را دو چندان می کند.

گیلان بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه دارد که افزون بر ۹ هزار کیلومتر آن روستایی و مابقی آزادراه ، اصلی و فرعی می باشند./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.