تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردین 1399 - 18:08
کد خبر : 56654

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان: بیش از ۵۲۰۰ زن سرپرست خانوار بیمه شده تامین اجتماعی گیلان هستند

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان: بیش از ۵۲۰۰ زن سرپرست خانوار بیمه شده تامین اجتماعی گیلان هستند

جارستان: جامعه بانوان سهم قابل توجهی از بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی گیلان را دربر میگیرند.علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به تحت پوشش بودن ۲۷۶۷۰ نفر زن خانه دار در زمره بیمه شدگان اصلی در زیرگروه مشاغل آزاد استان ، افزود بیش از ۲۰ درصد از جامعه ۲۵۰ هزار نفری بیمه

جارستان: جامعه بانوان سهم قابل توجهی از بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی گیلان را دربر میگیرند.
علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به تحت پوشش بودن ۲۷۶۷۰ نفر زن خانه دار در زمره بیمه شدگان اصلی در زیرگروه مشاغل آزاد استان ، افزود بیش از ۲۰ درصد از جامعه ۲۵۰ هزار نفری بیمه شدگان اجباری یعنی جمعیتی در حدود ۵۴۰۰۰ نفر را بانوان تشکیل میدهند.

ایشان همچنین اذعان داشت : حدود ۴۷۰۰۰ نفر از بیمه شدگان گروههای خاص نیز از جامعه زنان گیلانی بوده و بر اساس آخرین آمار و اطلاعات در سال گذشته حدود ۱۰۲ هزار نفر از ۴۲۵ هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی گیلان را زنان تشکیل میدهند که بیانگر سهم ۲۴ درصدی این قشر میباشد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان پوشش بیمه ای برای حدود ۳۲۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره ) و بیش از ۲۰۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار بهزیستی گیلان را از دیگر گروههای بانوان بیمه شده برشمرده و اذعان داشت : در کنار سهم قابل قبول بانوان در گروه شاغلین در شرکتها و کارخانجات که مشمولین قانون کار را دربرمیگیرند ، نسبت این گروه در بخشهای بیمه های خاص بویژه زنان خانه دار بیانگر درک بالا و توسعه فرهنگ بیمه ای در این قشر است.

علی حسین نژاد خاطرنشان ساخت : نکته قابل تامل و اهمیت اینکه تعداد زنان بیمه شده ( با احتساب زنان خانه دار ) در گروه مشاغل آزاد بیشتر از مردان میباشد .

شایان ذکر است در حال حاضر افزون بر ۲۰۰۰ زن گیلانی مشمول قانون کار از تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت نموده و افزون بر ۸۰۰۰ نفر نیز در زمره بیمه قالیبافان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.