تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردین 1399 - 15:10
کد خبر : 56631

۵۸ مالک به پویش همدلی “بخشش اجاره مهدهای کودک ” در گیلان پیوستند

۵۸ مالک به پویش همدلی “بخشش اجاره مهدهای کودک ” در گیلان پیوستند

جارستان: معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان گفت: با اجرای پویش همدلی بخشش اجاره مهدهای کودک در این استان تاکنون، ۵۸ مالک مهدهای کودک به این پویش پیوستند. ساسان جهانبخش روز شنبه اظهار داشت : با پی گیری به عمل آمده در سراسر استان گیلان و در تماس با مالکان مهدهای کودک استیجاری ، رضایت ۵۸

جارستان: معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان گفت: با اجرای پویش همدلی بخشش اجاره مهدهای کودک در این استان تاکنون، ۵۸ مالک مهدهای کودک به این پویش پیوستند.

ساسان جهانبخش روز شنبه اظهار داشت : با پی گیری به عمل آمده در سراسر استان گیلان و در تماس با مالکان مهدهای کودک استیجاری ، رضایت ۵۸ مالک برای بخشش کامل یا بخشی از اجاره بهای مهدهای های کودک در زمان تعطیلی ناشی از کرونا جلب شده است.

وی با بیان اینکه از عموم مالکان مهدهای کودک استان گیلان درخواست می شود تا به عشق کودکان این سرزمین به پویش همدلی بخشش اجاره بهاء مهدهای کودک استیجاری بپیوندند، افزود: براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و ابلاغ دستور تعطیلی مهدهای کودک ، فعالیت اجرایی این مراکز به صورت حضوری از اسفند ۹۸ به صورت کامل متوقف شد که این امر آسیب هایی نظیر از دست رفتن درآمد این مراکز را در پی داشت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان با قدردانی از کار ارزشمند مالکان مهدهای کودک استیجاری در این پویش خاطر نشان کرد: مالکانی که تمام یا بخشی از اجاره مهدهای کودک را در زمان تعطیلی بخشیده یا خواهند بخشید در قالب پویش همدلی و با اهداء نشان حامی کودک و لوح تقدیر از سوی بهزیستی استان قدردانی به عمل می آید.

وی با بیان اینکه به منظور کاهش آسیب های وارده به مهدهای کودک اقداماتی با همفکری و هم اندیشی با نمایندگان مهد های کودک در سطح کشور و استان انجام گرفته، اضافه کرد: قرارگرفتن نام مهدهای کودک در فهرست نهایی مشاغل زیان دیده ناشی از کرونا ، استفاده از بیمه بیکاری مربیان شاغل در مهدهای کودکی که کارفرما بر اساس قانون کار برای آنان حق بیمه پرداخته کرده ، بر اساس قرار گرفتن نام مهدها در زمره شغل های زیان دیده از کرونا” و ابلاغ بخشنامه مبتنی بر حمایت از منافع عالیه کودکان و تاکید بر رعایت قرارداد فی ما بین والدین و مهدهای کودک از جمله این اقدامات است.

جهانبخش خاطر نشان کرد: درخواست در سطح کشور با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در سطح استان با مقامات استانی در راستای معافیت از پرداخت مالیات، معافیت یا استمهال از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی خود و پرسنل تا پایان بحران ، استمهال اقساط بانکی صاحبان امتیاز مهدهای کودک ، تخصیص تسهیلات و اعتبارات بلاعوض و یا کم بهره بانکی و تنفس سه ماهه در پرداخت اقساط تسهیلات بانکی و بخشش اجاره بهای ایام تعطیل کرونا برای مهدهای کودک خصوصی فعال در املاک سازمان از جمله دیگر اقدمات است.

بر اساس آخرین آمار، ۴٨۶ مهدکودک و ١١ مرکز رفاه کودک و خانواده در استان گیلان فعال است که حدود ١۴ هزار کودک در آن نگهداری می شوند./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.