تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1399 - 14:26
کد خبر : 56346

عضو شورای راهبردی رزم گیلما کشور: این رشته را توسعه می دهیم

عضو شورای راهبردی رزم گیلما کشور: این رشته را توسعه می دهیم

جارستان: عضو شورای راهبردی کمیته رزم گلیما کشور گفت: مهمترین هدف این کمیته گسترش این رشته اصیل ایرانی در اقصی نقاط کشور و همچنین در سایر کشورهای جهان است. مجید مهروانی روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی در رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه رشته رزم گیلما در جهان مشابهی ندارد، خوشبختانه مورد استقبال

جارستان: عضو شورای راهبردی کمیته رزم گلیما کشور گفت: مهمترین هدف این کمیته گسترش این رشته اصیل ایرانی در اقصی نقاط کشور و همچنین در سایر کشورهای جهان است.

مجید مهروانی روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی در رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه رشته رزم گیلما در جهان مشابهی ندارد، خوشبختانه مورد استقبال ورزشکاران در اقصی نقاط جهان قرار گرفته و هدف ما گسترش بیش از پیش این رشته می باشد.

وی که از سوی محمود طالقانی رئیس کمیته رزم گیلما کشور به عنوان عضو شورای راهبردی این کمیته انتخاب شده، افزود: تمامی علوم و فنون رزم گیلما و کاربرد نام تکنیک های این رشته ، با ادبیات بومی ایرانی و برگرفته شده از استان های گیلان و مازندران توسط کشورها بکار می رود که این امر افتخاری بر توسعه فرهنگی و معرفی فرهنگ غنی ایران اسلامی در سایر کشورها می باشد.

رئیس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان ادامه داد: اندونزی در رشته پنجاک سیلات سرمایه گذاری مناسبی انجام داد و در نهایت در بازی های آسیایی توانست حدود ۲۰ مدال را فقط از این رشته کسب کند و بالاتر از ایران در جدول رده بندی مدال ها قرار گیرد و ما نیز باید روی این رشته های بومی خود سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم در میادین مختلف با کسب مدال های رنگارنگ در توسعه و بهبود جایگاه ورزش ایران بکوشیم.

وی بیان کرد: گیلما یک رشته رزمی است که از دیرباز در غرب استان مازندران با نام کشتی میس میسی(کشتی با ضربات مشت) و در گیلان با عنوان کشتی گیله مردی به صورت حرفه ای فعالیت داشته که با توجه به ورود رشته های مختلف رزمی از سایر کشورها ، طی سال های گذشته از آمار مخاطبان این رشته ملی کاسته شد.

مهروانی اضافه کرد: رزم گیلما به معنای رزم گیلان و مازندران است و این رشته بر اساس قوانین خاص و با لباس مخصوص شامل کلاه ، دستکش ، تی شرت و شلوار پهلوانی در سالن و بر روی تشک برگزار می شود.

عضو شورای راهبردی کمیته رزم گیلما خاطرنشان کرد: این رشته از سال ۱۳۸۹ در ایران زیر نظر فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون ورزشکاران بیش از ۳۰ کشور دنیا در این رشته فعالیت می کنند./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.