تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1399 - 15:05
کد خبر : 56084

بهره برداری از چهار هزار و ۱۰۰ پروژه بنیاد مسکن در گیلان

بهره برداری از چهار هزار و ۱۰۰ پروژه بنیاد مسکن در گیلان

جارستان: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت : در سال گذشته چهار هزار و ۱۱۲ پروژه عمرانی این بنیاد به انجام رسید و بهره برداری شد. محمد اکبرزاده روز یکشنبه با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید برای اجرای پروژه های عمرانی تاثیر گذار در جهت توسعه استان و کشور با اشاره به شیوه

جارستان: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت : در سال گذشته چهار هزار و ۱۱۲ پروژه عمرانی این بنیاد به انجام رسید و بهره برداری شد.

محمد اکبرزاده روز یکشنبه با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید برای اجرای پروژه های عمرانی تاثیر گذار در جهت توسعه استان و کشور با اشاره به شیوه های مختلف کمک های مردمی در سالیان گذشته تصریح کرد: با تلاش های انجام شده؛ این تعداد پروژه عمرانی با اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی و ملی، تسهیلات بانکی و بخش خصوصی از فروردین ماه سال گذشته تا فروردین ماه امسال به بهره برداری رسیده است.

وی گفت : در عین حال مشارکت و کمک مردم و خیران به این حوزه را نیز در قالب کمکهای نقدی از طریق واریز به حساب ۱۰۰ و اقداماتی همچون اهداء زمین برای ساخت مسکن، کمکهای غیر نقدی از جمله تامین مصالح ساختمانی، پرداخت اقساط تسهیلات مسکن محرومان داشته ایم.

وی بهره برداری از ۱۶۷ پروژه اجرای طرح هادی، ۳۲ پروژه بازنگری طرح هادی، اهدای  چهار هزار و ۵۸۵ برگ سند مالکیت، واگذاری ۸۵ قطعه زمین، بیش از سه هزار و ۷۸۲ واحد مسکونی بهره مند از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و ۱۳۱ واحد مسکن مهر را از جمله طرح های افتتاح شده بنیاد مسکن استان از فروردین ماه سال گذشته تا کنون عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت دفترمشارکت های مردمی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) گفت: علاوه بر این طی یک سال گذشته؛ بنیاد مسکن استان برای ساخت، تعمیر و تکمیل واحدهای نیمه تمام شهری و روستایی،  کمک به رهن و اجاره مسکن افراد محروم و نیازمند برای ۵۹ خانوار هم مبلغ یک هزار و ۸۰۶ میلیون ریال از محل کمک های بلاعوض حساب ۱۰۰  امام (ره) پرداخت کرد؛ ضمن آنکه ۵۱۳ میلیون ریال نیز توسط افراد خیر و نیکوکار به حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) واریز شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان یادآورشد: درپی وقوع سیل فرودین ماه سال ۹۸ در گلستان و تشکیل ستاد بازسازی معین استان در شهرستان گمیشان؛ بازسازی تعداد سه هزار و ۲۴ واحد نیازمند به تعمیرات در این شهرستان به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: همچنین از مجموع ۸۵۳ واحد احداث شده تاکنون در این شهرستان ۴۹۰ واحد تکمیل و بهره برداری شد و مابقی با میانگین ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث می باشد.

اکبرزاده گفت: بنیاد مسکن گیلان تاکنون مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض و ۷۶۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی جهت تعمیر و احداث واحدهای آسیب دیده شهرستان گمیشان پرداخت کرده است و ۱۱ هزار و ۵۳ پاکت سیمان معادل پنج هزار و ۵۲۶ تن بین متقاضیان آسیب دیده این شهرستان توزیع شده است.

حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) ۲۱ فروردین ماه سال ۵۸ در فرمان تاریخی امام راحل با هدف تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد، محرومیت زدایی از مناطق محروم، افزایش مشارکت مردم در امور خیریه، ارتقاء سطح اخلاق اسلامی در جامعه تاسیس شد. از ۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه به عنوان دهه حساب ۱۰۰ به فرمان امام و بنیاد مسکن نامگذاری شده است.

۲۱ فروردین ماه سالروز حساب ۱۰۰ به فرمان امام و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.