تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1399 - 14:54
کد خبر : 56078

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: رشد ۳۴۸ درصدی صادرات غیر نفتی و ۶۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: رشد ۳۴۸ درصدی صادرات غیر نفتی و ۶۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی

جارستان: ۶۶ درصدی تخلیه و بارگیری و همچنین رشد ۳۴۸ درصدی صادرات غیرنفتی در بیست روز اول فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بندر انزلی خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، دکتر حمیدرضا آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد

جارستان: ۶۶ درصدی تخلیه و بارگیری و همچنین رشد ۳۴۸ درصدی صادرات غیرنفتی در بیست روز اول فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بندر انزلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، دکتر حمیدرضا آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد تخلیه بارگیری در ابتدای سال ۹۹ اظهار داشت: در بیست روز ابتدای سال ۹۹ میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی به میزان ۹۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۶۶ درصدی داشته است.

وی در مورد افزایش صادرات کالای غیر نفتی افزود: عملکرد صادرات کالای غیر نفتی بند انزلی در مدت مذکور ابتدای سال ۹۹ با رشد قابل توجهی روبرو بوده و به میزان ۳۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته می باشد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان همچنین از رشد ۲۴ درصدی ورود شناورها به بندر انزلی در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا، با ایجاد تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه و تلاش مضاعف کارگران شرکتها ترمینال اپراتورها و کارکنان خدوم بنادر انزلی و آستارا، فعالیتهای دریایی و بندری بنادر گیلان و ارائه خدمات به مشتریان بصورت شبانه روزی و بدون توقف ادامه داشته و بنادر مذکور در زمینه تامین نیازهای بازار به ویژه کالاهای اساسی و غلات نقش بسزایی ایفاد می نمایند.

گفتنی است، سال ۱۳۹۸ نیز صادرات کالا در بنادر استان گیلان رشد قابل توجهی را نسبت به سال ۹۷ نشان داد که با توجه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اسلامی در حوزه تجارت دریایی، صادرات کالاهای غیرنفتی ۱۱ درصد و صادرات کالا در بنادر گیلان ۵ درصد رشد طی سال گذشته داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.