تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 فروردین 1399 - 21:59
کد خبر : 55519

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد: آغاز شبکه اجتماعی دانش آموزان ( شاد ) از ۱۶ فروردین

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد: آغاز شبکه اجتماعی دانش آموزان ( شاد ) از ۱۶ فروردین

جارستان: معلمان، دانش آموزان و همه اعضای مدرسه می توانند صرفاً با یکی از پیام رسان های داخلی ( سروش، آی گپ، بله، روبیکا و گپ ) بر اساس انتخاب مدیرمدرسه، فرآیند آموزش مجازی را پیگیری کنند. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، «نادر جهان آرای»

جارستان: معلمان، دانش آموزان و همه اعضای مدرسه می توانند صرفاً با یکی از پیام رسان های داخلی ( سروش، آی گپ، بله، روبیکا و گپ ) بر اساس انتخاب مدیرمدرسه، فرآیند آموزش مجازی را پیگیری کنند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، «نادر جهان آرای» درباره نحوه اجرای این طرح اظهار داشت: زیر ساخت اجرای این طرح، پیام رسان‌های داخلی است که با طراحی یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش آموز، امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین ( برخط ) مبتنی برتبادل پیام و محتوا را فراهم ساخته است.

 وی  افزود: والدین دانش آموز یا شخص دانش آموز پس از اطلاع از پیام رسان منتخب مدرسه از طریق مدیر یا معلم، نسخه‌ی جدید پیام ‌رسان را نصب کرده و بعد از ورود به برنامه،  از طریق گزینه‌ی «بات شاد»، با انتخاب نقش «دانش آموز» به لینکshad.medu.ir متصل می شوند و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده مطابق  برنامه درسی کلاسی خود در مدرسه امکان برقراری ارتباط بین معلم و دانش آموز فراهم می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در زمینه نحوه سازماندهی کلاس ها خاطرنشان کرد: این برنامه برای مدیران مدارس ابتدایی و دوره متوسطه از ۱۶ فروردین کلید می خورد. جهان آرای افزود: کلاس های پیش دبستانی، پایه های اول تا سوم ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه نیز از ۱۷ فروردین آغاز می شود. آموزگاران پایه های چهارم تا ششم ، دبیران و هنرآموزان هنرستانهای فنی و حرفه ای  نیز در تاریخ ۱۸ فروردین به شبکه شاد متصل می شوند.   البته کلاس های فنی و حرفه ای و کاردانش از ۱۹ فروردین  آغاز به کار خواهند کرد. 

جهان آرای اضافه کرد:  خوشبختانه این امکان هم در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان بدون استفاده از پیام رسانهای مبتنی بر اندروید و با ورود به سامانه shad.medu.ir  وارد کلاس‌های مدرسه خود شوند. 

وی خاطرنشان کرد: ضروری است مدیران، سوابق تدریس و محتواهای بارگذاری شده را تا پایان شهریور ذخیره و نگهداری کنند. حضور دانش‌آموزان در طول ساعت برگزاری کلاس‌های درس ضروری است و ترک کلاس بدون اجازه قبلی، غیبت محسوب می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.