تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردین 1399 - 15:23
کد خبر : 55275

کمک ۲۲ میلیارد ریالی خیران برای خدمت رسانی سپاه به مردم گیلان

کمک ۲۲ میلیارد ریالی خیران برای خدمت رسانی سپاه به مردم گیلان

جارستان: خیران گیلانی برای خدمت رسانی سپاه به مردم در مقابله با کرونا ۲۲ میلیارد ریال کمک کردند. فرمانده سپاه قدس گیلان روز شنبهدر مورد این مطلب افزود: تاکنون خیران گیلانی ۲۲ میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال برای خدمت‌ رسانی سپاه به مردم کمک کرده‌اند که بیانگر حضور پررنگ مردم گیلان در زمان بحران و

جارستان: خیران گیلانی برای خدمت رسانی سپاه به مردم در مقابله با کرونا ۲۲ میلیارد ریال کمک کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان روز شنبهدر مورد این مطلب افزود: تاکنون خیران گیلانی ۲۲ میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال برای خدمت‌ رسانی سپاه به مردم کمک کرده‌اند که بیانگر حضور پررنگ مردم گیلان در زمان بحران و بسیار ستودنی است.

سردار محمد عبدالله‌ پور با تبریک اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و جانباز بیان کرد: سپاه بر پایه عشق به سیدالشهدا و مقام ولایت شکل‌ گرفته و پاسداران شجاع‌ترین، دلسوزترین و ایثارگرترین قشر در جامعه هستند که از جانشان برای امنیت مالی و جانی مردم می‌گذارند و کمک رسانی خیران نیز ما را در این خدمت رسانی به مردم دلگرم تر می کند.

وی افزود: سپاه بر اساس رسالت خود متعهد است هر جا که مردم نیاز داشته باشند، آماده باشد و فرقی نمی‌کند این جبهه خط مقدم جنگ سخت باشد یا اینکه در خط مقدم جنگ بیولوژیک ایفای نقش کند و از این رو از روز نخست شیوع کرونا در گیلان وارد صحنه شد و به یاری مردم شتافت.

وی همچنین با اشاره به وقوع سیل در جنوب شرق کشور به‌ ویژه کرمان گفت : مردم گیلان نشان دادند که حتی در دشوارترین شرایط در کنار سایر هموطنان خود هستند که در این راستا نیز دو کامیون حامل کمک‌ های مردمی به مناطق سیل‌ زده استان کرمان اعزام شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به فعالیت بسیجیان حوزوی برای تدفین و اجرای احکام شرعی درگذشتگان کرونایی گفت: حضور فعال نیروهای بسیجی خواهر و برادر و طلبه داوطلب بسیجی و همکاران لشکر نیروی زمینی ستودنی است که امور شرعی زیر نظر نماینده ولی‌فقیه در استان و امور بهداشتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام می‌شود.

عبدالله پور با برشمردن اقدامات انجام‌ شده سپاه در مقابله با شیوع کروناویروس در گیلان خاطرنشان کرد: سپاه در همان روزهای نخست، فرایند تولید ملزومات بهداشتی نظیر ماسک، ژل ضدعفونی‌ دست و سایر مواد ضدعفونی کننده را در دستور کار قرار داد و پس از تولید، محصولات را در اختیار کادر درمانی استان و مردم گذاشت و بنا بر آمار موجود تاکنون ۳۸۱ کارگاه تولید ماسک در سطح استان راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد : سپاه تا پایان از بین رفتن کرونا در کنار مردم خواهد ماند و نیروهای جان‌ برکف سپاه و بسیج در کنار تهیه و توزیع ملزومات بهداشتی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را در دستور کار قرار داده و هیچ نقطه‌ای در گیلان وجود ندارد که توسط نیروی سپاه و بسیج ضدعفونی نشود.

وی تصریح کرد: همچنین نیروهای سپاهی و بسیجی در کنار کادر درمان به‌ منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم حضور یافته اند و بسیجیان در کنار پاسداران عرصه سلامت در بخش‌های خدماتی، اداری و حفاظتی بیمارستان‌های درگیر با کرونا مشغول به کار شدند و همچنان نیز حضور دارند.

وی با اشاره به مشارکت فعالانه سپاه و بسیج در غربالگری بیماران کرونایی در کنار کادر بهداشتی استان گفت: سپاه به‌ منظور بیماریابی، ارائه خدمات مشاوره و انتقال بیماران مشکوک به کرونا در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا همکاری داشته و بسیار نیز مثمرثمر بوده است.

عبدالله پور افزود: همچنین ضدعفونی معابر و اماکن برای ما بسیار حائز اهمیت بود که با این وجود چهار هزار و ۲۳۲ مورد ضدعفونی مساجد، اماکن عمومی و مدارس از ابتدای طرح مقابله با بیماری کووید ۱۹ در گیلان انجام‌ شده که علاوه بر پاسداران، بسیجیان نیز در قالب گروه‌ های جهادی به خدمات‌ رسانی شبانه‌ روزی پرداختند.

وی ادامه داد: همچنین در تامین ملزومات بهداشت فردی و گسیل کردن ظرفیت‌های استان در تولید و تهیه آن‌ ها نیز اقدامات خوبی انجام شده که در این رابطه بیش از ۸۳۵ هزار مورد ماسک و دستکش از ابتدای اسفند تاکنون بین کادر درمان و مردم حاشیه شهرها که دسترسی به اقلام بهداشتی نداشتند، توزیع‌ شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: علاوه بر این این سپاه با همکاری شبکه بسیج خود اقدام به توزیع بسته‌های بهداشتی کرده که ۵۷ هزار و ۶۸۹ بسته توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده توسط بسیجیان و پاسداران سپاه بین مردم توزیع‌ شده و ضدعفونی معابر نیز یکی از اقدامات سپاه از ابتدای مقابله با کروناویروس بوده که همچنان نیز ادامه دارد که تاکنون ۱۱۵ هزار و ۷۲۵ لیتر توزیع مواد ضدعفونی برای ضدعفونی در سطح استان مصرف‌ شده است.

عبدالله پور در ادامه افزود: همچنین یک هزار و ۱۸۵ گروه تخصصی و درمانی با ۱۲ هزار و ۵۵۷ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان مشارکت فعالانه داشته که همچنان نیز در عرصه‌های مختلف مشغول خدمت‌ رسانی به مردم هستند، در بخش آموزش همگانی مردم در مقابله با کرونا ویروس نیز، ۸۱ هزار و ۱۴۰ برگ بروشور آموزشی بهداشت عمومی به جهت آشنایی مردم با این بیماری و شیوه‌های لازم به جهت پیشگیری از آن در سطح استان توزیع‌ شده و در بخش آموزش و اطلاع‌ رسانی همگانی تنها به توزیع بروشور اکتفا نکرده و ۱۰۶ هزار و ۸۸۰ فقره آموزش چهره به چهره در خصوص بیماری کرونا توسط بسیج و سپاه در سطح استان انجام شده است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.