تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 - 18:50
کد خبر : 54582

بیمارستان جدید تالش دایر شد

بیمارستان جدید تالش دایر شد

جارستان: فرماندار تالش با اعلام راه‌اندازی و فعالیت بخش‌هایی از بیمارستان جدید این شهرستان، از پذیرش تعدادی بیمار مشکوک به کرونا در آن خبر داد. گزارش روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است، سید عیسی مهدوی روز شنبه در بازدید از بیمارستان جدید و عیادت از بستری شدگان در آن، تلاش ها و پیگیری های مسئولان

جارستان: فرماندار تالش با اعلام راه‌اندازی و فعالیت بخش‌هایی از بیمارستان جدید این شهرستان، از پذیرش تعدادی بیمار مشکوک به کرونا در آن خبر داد.

گزارش روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است، سید عیسی مهدوی روز شنبه در بازدید از بیمارستان جدید و عیادت از بستری شدگان در آن، تلاش ها و پیگیری های مسئولان کشوری و استانی را در تجهیز و راه اندازی آن مرکز درمانی، موثر توصیف کرد.

وی تلاش های شبانه روزی پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی را ستود و از شهروندان خواست، با رعایت دقیق توصیه های بهداشتی، از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند.

فرماندار تالش همچنین به همراه فرمانده سپاه و مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از روند غربالگری بیماران در درمانگاه ها و تولید ماسک توسط گروهی از خیران به مدیریت خانم حیدری در مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) چوبان محله بخش کرگانرود، بازدید کرد.

بیمارستان قبلی تالش همچنان برای پذیرش و درمان بیماران فعال است و بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی جدید این شهرستان به تازگی با اختصاص اعتبار توسط معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه دایر شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۱۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.