تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 - 21:56
کد خبر : 54528

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت خبر داد: بارقه های امید پیوند عضو در شرایط شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت خبر داد: بارقه های امید پیوند عضو در شرایط شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور

جارستان: دکتر شادنوش گفت: در شرایط بحرانی و حساس کنونی به دلیل شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ در کشور، عملیات پیوند قلب با حساسیت و تلاش بسیار زیاد با موفقیت صورت گرفت. به گزارش وبدا، دکتر مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در تکمیل این خبر گفت: در حالی

جارستان: دکتر شادنوش گفت: در شرایط بحرانی و حساس کنونی به دلیل شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ در کشور، عملیات پیوند قلب با حساسیت و تلاش بسیار زیاد با موفقیت صورت گرفت.

به گزارش وبدا، دکتر مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در تکمیل این خبر گفت: در حالی که کشور درگیر ویروس کووید ۱۹ است و شیوع گسترده ای از این بیماری را شاهد هستیم، امروز عملیات پیوند قلب، بر روی دختر ۶ ساله ای در بیمارستان شهید رجایی با موفقیت صورت گرفت.

وی افزود: گیرنده قلب دختری ۶ ساله با حال نامساعد بوده که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل بود. با توجه به وضعیت وخیم بیمار و نیاز فوری به دریافت قلب پیوندی با کمک واحدهای فراهم آوری پیوند، دهنده ای ۱۸ ساله در استان سمنان شناسایی شد.

دکتر شادنوش گفت: با تایید مرگ مغزی قهرمان ۱۸ ساله ما، که به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان بستری بود و اعلام رضایت خانواده و انجام مشاوره های عفونی و تست های مربوط به ویروس کرونا،‌ شرایط اهدا فراهم شد.

دکتر شادنوش در خصوص شیوه انتقال عضو پیوندی به بیمارستان شهید رجایی گفت: با توجه به احتمال آلوده شدن فرد دهنده عضو، با پیگیری جدی و تلاش مستمر مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت از بیمارستان سینا به سمنان ارسال و فرد دهنده به تهران منتقل شد.

وی گفت: قهرمان اهداکننده بدون ورود به بخش مراقبت ویژه به صورت مستقیم به اتاق عمل بیمارستان سینای تهران منتقل و تیم جراحی در این مرکز ارگان های پیوندی را جداسازی کردند. سپس قلب پیوندی این فرد به بیمارستان رجایی ارسال شد.

دکتر شادنوش ادامه داد: در حال حاضر حال عمومی فرد گیرنده خوب و عمل با موفقیت صورت گرفته است. دو کلیه و کبد فرد دهنده نیز به شیراز جهت پیوند به دیگر بیماران نیازمند ارسال شد.

دکتر شادنوش ضمن تشکر از واحد های فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی سمنان، تهران و ایران و تیم های جراحی بیمارستان های سینا و قلب شهید رجایی گفت: انشاالله با گذر از این شرایط دوباره امکان اهدا و پیوند عضو برقرار و تلاش برای ارتقا شاخص این فرایند در کشور بیش از پیش خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.