تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 - 21:00
کد خبر : 54522

روند ارایه خدمات درمانی در سطح رشت مورد بررسی قرار گرفت

روند ارایه خدمات درمانی در سطح رشت مورد بررسی قرار گرفت

جارستان: معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی بازدیدی از مرکز آموزشی درمانی رازی ، مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۱۶ رشت و نقاهتگاه هتل المپیک رشت، اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا را مورد بررسی قرار داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) ؛ دکتر ایرج حریرچی-

جارستان: معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی بازدیدی از مرکز آموزشی درمانی رازی ، مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۱۶ رشت و نقاهتگاه هتل المپیک رشت، اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) ؛ دکتر ایرج حریرچی- معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در معیت رییس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده سپاه قدس گیلان صبح امروز ، جمعه با حضور در مرکز آموزشی درمانی رازی و مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۱۶ رشت در جریان طرح بسیج ملی غربالگری کرونا قرار گرفت.

دکتر حریرچی همچنین ضمن حضور در هتل المپیک رشت که امروز به مرکز نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل‌شده ، با اشاره به ادعای سازمان جهانی بهداشت، این مرکز را یکی از بهترین راهکارها در کنترل‌کننده کرونا ویروس برشمرد.

نقاهتگاه المپیک رشت دارای ۱۶۸ تخت در دو فاز A و B است و در حال حاضر با ۶۶ تخت آغاز به کار کرده است.

در نقاهتگاه المپیک رشت از نوزدهم اسفندماه سال جاری تعداد ۱۵ تن از بیماران (۱۰ زن و ۵ مرد) بعد از ترخیص از بیمارستان نگه‌داری می‌شوند.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، نقاهتگاه المپیک رشت اولین مرکز مراقبت پرستاری کشور باهدف آموزش و مراقبت از بیماران بهبودیافته بیماری‌های حاد تنفسی است.

بیمارستان صحرایی که سپاه در حاشیه بیمارستان رازی رشت دایر کرده در حال حاضر ۸۰ تخت دارد که گفته می‌شود ظرفیت افزایش به ۱۲۰ تخت درمانی را نیز دارد.

بیمارستان صحرایی سپاه به‌عنوان بیمارستان پشتیبان ستاد مقابله با کرونا ویروس در گیلان راه‌اندازی شده و کادر درمان آن نظیر پزشک و پرستار در حال حاضر به خدمات‌رسانی در بیمارستان مشغول هستند.

در ادامه طی نشستی که با حضور دکتر ایرج حریرچی، نماینده ویژه وزیر بهداشت و درمان و ناظر بر اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا در استانداری سابق گیلان با حضور ارسلان زارع- استاندار محمد حسین قربانی- نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در امور کرونا گیلان و دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در گیلان موردبررسی قرار گرفت که بررسی راهکارهای به کار گرفته در کنترل اپیدمی کرونا ویروس، تصمیم اثرگذار و هدفمند در آموزش و اطلاع‌رسانی حداکثری و همچنین درمان اثرگذار بیماری کرونا از مهم‌ترین آن‌ها است.

مردم به گیلان سفر نکنند

نماینده وزیر بهداشت در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با اشاره به نقش مردم در کنترل ویروس کرونا اظهار کرد: اگر مردم با مسؤولان وزارت بهداشت همکاری لازم را داشته و سفر به استان گیلان جلوگیری کنند شاید در هفته اول فروردین‌ماه سیر صعودی کرونا را کنترل شود.

حریرپی با اشاره به کاهش سیر صعودی بیماری کرونا در هفته اول فروردین بیان کرد: اگر مردم با مسؤولان وزارت بهداشت نهایت همکاری را داشته و از سفر به استان گیلان و مازندران ممانعت و خود قرنطینه کردن را رعایت کنند شاید تا هفته اول فروردین بتوانیم سیر صعودی این ویروس را در استان گیلان و کشور کنترل کنیم.

حریرچی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه بهبود نسبی در گیلان نباید باعث کاهش اقدام پیشگیرانه شود، اظهار داشت : برای کنترل ویروس کرونا باید بیماران با علایم شدید و‌ متوسط را از مردم عادی و از ارتباط مردم با یکدیگر جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان‌های استان گیلان گفت: به‌محض ورود به استان گیلان از بیمارستان‌های تجهیز شده در استان و شهرستان رشت بازدید به عمل‌آورده و بعضی از مشکلات را شناسایی کردیم.

نماینده وزیر بهداشت در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با اشاره به کاهش سیر صعودی بیماری کرونا در هفته اول فروردین بیان کرد: اگر مردم با مسوولان وزارت بهداشت نهایت همکاری را داشته و از سفر به استان گیلان و مازندران ممانعت و خود قرنطینه کردن را رعایت کنند شاید تا هفته اول فروردین بتوانیم سیر صعودی این ویروس را در استان گیلان و کشور کنترل کنیم.

حریرچی با اذعان به اینکه متأسفانه تردد در سطح شهرستان‌های گیلان ادامه دارد، افزود: اگرچه میزان ورودی‌ها به شهرستان‌های گیلان کنترل و کاهش پیداکرده است ولی همچنان شاهدیم عده‌ای از مردم این ویروس را جدی نگرفته و در سطح شهر ترددهای بسیار دارند.

وی با درخواست از مردم برای عدم سفر به استان گیلان و مازندران بیان کرد: عاجزانه از مردم درخواست دارم اصلاً به استان گیلان و مازندران سفر نکنند زیرا اگر مردم با مسوولان همکاری لازم را نداشته باشند تا اردیبهشت یا خرداد شاهد این بیماری بوده و کرونا به یک بحران عظیم تبدیل می‌شود./ص

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.