تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 12:42
کد خبر : 54422

پایش ۷۰۰ هزار نفر در طرح مقابله با کرونا در گیلان

پایش ۷۰۰ هزار نفر در طرح مقابله با کرونا در گیلان

جارستان: نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقابله با کرونا در گیلان گفت: با اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا تاکنون حدود ۷۰۰ هزار نفر در این طرح پایش شدند. دکتر محمدحسین قربانی روز چهارشنبه با بیان اینکه طرح ملی مبارزه با کرونا با هدف پیشگیری و غربالگری افراد در ارتباط با بیماری

جارستان: نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقابله با کرونا در گیلان گفت: با اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا تاکنون حدود ۷۰۰ هزار نفر در این طرح پایش شدند.

دکتر محمدحسین قربانی روز چهارشنبه با بیان اینکه طرح ملی مبارزه با کرونا با هدف پیشگیری و غربالگری افراد در ارتباط با بیماری کرونا به اجرا درآمده، افزود: در این طرح سامانه ای ارائه شده تا مردم با مراجعه به این سامانه و خود ارزیابی از وضعیت شان درباره ابتلا به کرونا مطلع شوند.

وی اظهار داشت: مردم برای شرکت در این طرح باید به سایت www.salamat. gov.ir مراجعه کرده و به سؤالات شامل علائم بیماری کرونا شامل تب، لرز، سرفه و تنگی نفس پاسخ دهند تا وضعیت آنان درباره بیماری کرونا مشخص شود.

قربانی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن در گیلان خاطر نشان کرد: با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا، روزانه حدود ۱۰۰ تست کرونا در استان گیلان انجام می شود.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقابله با کرونا در گیلان اظهار داشت: بیماری کرونا مصادف با مرگ نیست، ۵ / ۱ تا ۲ درصد افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند و دچار بیماری های زمینه ای نیز هستند، جانشان را از دست می دهند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری مردم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: هنوز ما در اوج بیماری هستیم، نمودار ما بالا است، بنابراین از مردم می خواهیم که در منزل بمانند و جز در موارد اضطراری از منزل خارج نشوند.

قربانی با اشاره به تمهیدات لازم برای در اختیار قراردادن لوازم حفاظت فردی برای کادر درمانی بیان داشت: در هیچ بیمارستان دولتی کادر درمانی کمبود امکانات برای رفتن بر سربالین ندارند و هیچ کمبودی در بیمارستان های دولتی نداریم./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.