تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 - 12:26
کد خبر : 54377

پایش حدود ۴۰۰ هزار نفر در طرح ملی مبارزه با کرونا در گیلان

پایش حدود ۴۰۰ هزار نفر در طرح ملی مبارزه با کرونا در گیلان

جارستان: استاندار گیلان از پایش حدود ۴۰۰ هزار نفر در استان از روز گذشته تا کنون؛ در طرح ملی مبارزه با کرونا در استان خبر داد. ارسلان زارع دوشنبه شب در نشست ویدئو کنفرانس با دبیر ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا با حضور معاونان وزارت بهداشت و جانشینان بسیج و سپاه کشور اظهار داشت:

جارستان: استاندار گیلان از پایش حدود ۴۰۰ هزار نفر در استان از روز گذشته تا کنون؛ در طرح ملی مبارزه با کرونا در استان خبر داد.

ارسلان زارع دوشنبه شب در نشست ویدئو کنفرانس با دبیر ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا با حضور معاونان وزارت بهداشت و جانشینان بسیج و سپاه کشور اظهار داشت: برای اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ نفر در استان مشخص شدند.

وی اضافه کرد: افراد به دو روش خوداظهاری در سامانه و تلفنی ثبت نام و در همین راستا ، از روز گذشته حدود ۴۰۰ هزار نفر پایش شدند که انتظار می رود ، ظرف یک هفته این مهم اجرایی شود.

وی تصریح کرد: برای مقابله با این ویروس ، همدلی، همکاری و تلاش همگانی همراه با عزم ملی ایجاد شده و امیدواریم به شایستگی در کوتاه ترین زمان ممکن بر این بیماری فائق بیاییم.

مردم مهمترین مولفه برای غلبه بر بیماری

وی مهمترین مولفه در موفقیت شکست این بیماری را مردم عنوان و تاکید کرد: برای پیشگیری، قطع زنجیره و چرخه انتقال این ویروس باید شهروندان همکاری مضاعف کنند که در همین راستا، از ابتدای اعلام هشدارها، با برگزاری جلسات، آموزش را جزو اولویت کارها قرار دادیم.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما با استفاده از نظرات تخصصی دانشگاه علوم پزشکی، کارشناسان و نخبگان، تلاش‌های خوبی در جهت آموزش انجام دادند.

وی با بیان اینکه باوجود تلاش‌های صورت گرفته تمامی مردم نتوانستند از آموزش های لازم بهره گیری کنند، گفت: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با ساختار تعیین شده می تواند موثر باشد و نقایص آموزش های عمومی و نیز در فضای مجازی را کاربردی تر کند.

زارع به پیشرو بودن گیلان به محض اطلاع از اجرای این طرح اشاره و اظهار کرد: باتوجه به اینکه گیلان در کانون بیماری قرار گرفته و در سطح استان نیز شیوع یافته ؛ این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و بسیج اجرا شد.

وی با اشاره به ممنوعیت سفر به گیلان در ایام نوروز گفت: انتظار می‌رود از طریق رسانه‌های جمعی تاکید شود که استان های شمالی در این روزها به عنوان مقصد سفر گردشگران انتخاب نشود.

۱۸۴ تخت در اقامتگاه هتل المپیک رشت در نظرگرفته شده است

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین در پایان به درنظرگرفتن ۱۸۴ تخت در اقامتگاه هتل المپیک رشت اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مردم و تلاش بسیجیان همیشه جهادگر و فداکار و کادر درمانی ایثارگر بتوانیم به وضعیت مطلوبی برسیم./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.