تاریخ انتشار : یکشنبه 18 اسفند 1398 - 19:00
کد خبر : 54304

نیمی از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان های گیلان بهبود یافتند

نیمی از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان های گیلان بهبود یافتند

جارستان: نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مقابله با کرونا در گیلان گفت: نیمی از مبتلایان به بیمارهای حاد تنفسی که طی گذشته در بیمارستان های گیلان بستری شده بودند، تا کنون بهبود یافته و ترخیص شده اند. دکتر محمد حسین قربانی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی افزود: در ١۵ روز گذشته تعداد

جارستان: نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مقابله با کرونا در گیلان گفت: نیمی از مبتلایان به بیمارهای حاد تنفسی که طی گذشته در بیمارستان های گیلان بستری شده بودند، تا کنون بهبود یافته و ترخیص شده اند.

دکتر محمد حسین قربانی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی افزود: در ١۵ روز گذشته تعداد بیماران ورووی به مراکز درمانی استان به دلیل مشکلات حاد تنفسی چهار هزار و ۵۴٩ نفر بوده که خدمات لازم را دریافت کردند و از این تعداد ٢ هزار و ٢۶١ نفر بهبود یافته و مرخص شده اند.

تصریح کرد: بر اساس گزارش ها تا ساعت ١١ ظهر امروز در مجموع یک هزار و ٧٩٣ بیمار در این رابطه در بیمارستان های گیلان بستری هستند.

وی خاطر نشان کرد: در این میان٢٠٠ نفر فوتی داشتیم که عمده آنها دارای عفونتهای تنفسی بودند اما بدون مشخص شدن نتیجه آزمایشات و کیت های تشخیص نمی توان علت فوت آنها را بیان کرد .

وی در ادامه همچنین خبر داد که ۱۵ هزار کیت تشخیصی کرونا توسط خیرین شرق گیلان که مقیم آلمان تامین شده و : با هماهنگی های انجام شده به زودی به استان وارد می شود.

دکتر قربانی استفاده از ظرفیت خیرین و مردم را از جمله ضرورت ها و برنامه های مدیریت و مقابله با کرونا در استان عنوان و اظهار کرد: خیرین ایرانی مقیم خارج کشور و در داخل ایران از ظرفیت های خوب برای کمک به مدیریت این وضعیت هستند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مقابله با کرونا در استان ، در ادامه این گفت و گو با تاکید بر اینکه مشارکت و همکاری مردم در مقابله با این ویروس بسیار مهم است، اضافه کرد: اگر مردم همکاری کنند در این شرایط می توانیم ظرف یک هفته حلقه اتصال ویروس را قطع می کنیم در غیراینصورت با بسیج تمامی امکانات اعم از بسیج، ارتش، سرباران خط مقدم و غیره جوابگو نخواهیم بود بنابراین همکاری مردم بسیار اهمیت دارد./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.