تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 - 14:03
کد خبر : 54253

مردم گیلان می‌دانند چه کسانی تصمیم گیران مقابله با کرونا در استان هستند؟!

مردم گیلان می‌دانند چه کسانی تصمیم گیران مقابله با کرونا در استان هستند؟!

به گزارش خبر راست، پس از برکناری مهدی شادنوش که با مدرک تخصص تغذیه به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از آغازین روزهای اعلام شیوع کرونا به استان آمده بود، محمدحسین قربانی نماینده آستانه‌اشرفیه در مجلس و همچنین نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان منصوب شد. عملکرد بحث‌برانگیز

به گزارش خبر راست، پس از برکناری مهدی شادنوش که با مدرک تخصص تغذیه به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از آغازین روزهای اعلام شیوع کرونا به استان آمده بود، محمدحسین قربانی نماینده آستانه‌اشرفیه در مجلس و همچنین نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان منصوب شد.

عملکرد بحث‌برانگیز شادنوش در روزهای حضور در گیلان و انتقادات جدی مردم و مسئولین گیلان از وی به علت مخالفت او با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی را می‌توان یکی از دلایل اصلی کنار گذاشتن وی عنوان کرد؛ اما این بخشی از آن چیزی است که طی دو هفته اخیر در استان گیلان در حال رخ دادن است.

از سوی دیگر بی‌توجهی به استفاده از سایت لاکان جهت پوشش در زمان تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های سطح شهر رشت به‌عنوان بیمارستان صحرایی در زمان حضور شادنوش دیگر اتفاقی بود که رخ داد و پس از برکناری وی در همان ساعات نخست این موضوع حل شد تا رشت دارای بیمارستان صحرایی جهت پذیرش بیماران شود.

نکته مهم در مورد بیمارستان صحرایی اینکه پیمانکار این پروژه متعهد به ساخت آن طی ۲۰ روز بود که متأسفانه در این میان ۱۰ روز با مخالفت‌های رخ‌داده زمان از دست رفت و شاید چند روز دیگر متوجه ارزش بالای روزهای ازدست‌رفته شویم. روزهایی که با ورود مستقیم استاندار و معاون عمرانی وی می‌توانست سوخت نشود.

یکی دیگر از مواردی که در گیلان رخ‌داده است بی‌توجهی جدی به قرنطینه کردن استان و انسداد مبادی ورودی بود، اتفاقی که البته بسیار دیر رخ داد و به گفته برخی منابع حداقل ۷۰۰ هزار نفر در این مدت وارد استان گیلان شدند که خود می‌تواند یک خطر بسیار بسیار جدی در این شرایط محسوب شود.

همچنین فرماندار شهرستان رشت نیز پس از چند روز که کاملاً از وی خبری نبود و جز دعوت به آرامش چیزی از مومنی زاده به گوش نمی‌رسید بالاخره در یک مصاحبه خودم با خودم که از پرتال فرمانداری رشت منتشر شد مدعی شد که مبادی ورودی شهرستان رشت مسدود شده است! این در حالی است که گفته می‌شود برخی از مسافران که هنوز عمق ماجرا و بحران را نفهمیده و درک نکرده‌اند در اقدامی غیرقابل‌قبول و خطرآفرین از مسیر جاده قدیم به سمت رشت آمده‌اند.

فارغ از این موضوع استاندار گیلان تمامی سؤال‌ها و تقاضاها را فقط به پایتخت و دستور رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت حواله می‌کرد و کار خاصی نیز از وی به‌جز برگزاری چند جلسه تشریفاتی دیده نشد. ارسلان زارع حتی در مقابل عدم تعطیلی مدارس نیز در همان زمان مقاومتی از خود نشان نداد و اکنون نیز مقاومتی نسبت به بازگشت ساعت اداری به روال عادی بروز نمی‌دهد. آن‌هم در شرایطی که همه از مردم می‌خواهند که در خانه‌ها خود را قرنطینه کنند تا زنجیره شیوع این ویروس پاره شود. قطعاً ۱۴ روز قرنطینه کامل سبب پایان کرونا خواهد شد. کاری که انگار با ضعف مدیران استانی و تن دادن به هر آنچه که از تهران دیکته می‌شود عملی نخواهد شد و امیدواریم این اشتباهات بزرگ مدیریتی با کمترین قربانی و آسیب برای مردم گیلان و ایران همراه باشد.

در خصوص ارسلان سالاری که چند روزی به‌صورت کامل ناپدیدشده بود چند خبر ضدونقیض نیز منتشر شد که وی به کرونا مبتلا شده است و البته درنهایت نیز این خبر تائید شد؛ اما اتفاقی که رخ‌داده، این است که از سالاری هیچ تصویری در این ایام مخابره نشده است و همگان از حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بی‌خبر هستند! حال در چنین شرایطی به چه دلیل باید در چنین شرایط حساسی جایگاه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشغال گردد و نباید حداقل به‌صورت موقت فردی به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شود؟! فراموش نکنیم که شهردار رشت چند ماه قبل به علت حضور یکی از مدیران در مأموریتی دوهفته‌ای، یکی از پرسنل باتجربه شهرداری را به‌عنوان سرپرست موقت بجای او منصوب کرد تا کارها در این حوزه خدماتی روی زمین نماند. آیا در چنین شرایطی امکان این موضوع در رأس دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان نوک حمله مقابله با شیوع ویروس کرونا در گیلان وجود نداشت؟!

بله! مردم گیلان باید به‌خوبی بدانند چه کسانی در این روزهای حساس و مهم که با مرگ و حیات آنان گره‌خورده است، چه افرادی در این استان برای مقابله با ویروس کرونا تصمیم‌گیری می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.