تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 - 16:50
کد خبر : 54098

اهداکنندگان جوان و مستمر در گیلان یاریگر انتقال خون باشند

اهداکنندگان جوان و مستمر در گیلان یاریگر انتقال خون باشند

جارستان: مدیرکل انتقال خون گیلان از تمامی اهداکنندگان جوان و مستمر خون، آشنا با اصول اولیه خودمراقبتی دعوت کرد تا با اهدای خون یاریگر انتقال خون استان برای تامین نیاز بیماران باشند. بابک پاکدل خوش اخلاق روز سه شنبه در این مورد افزود: بدین منظور از افراد دارای علائم سرماخوردگی مانند ” عطسه، سرفه و

جارستان: مدیرکل انتقال خون گیلان از تمامی اهداکنندگان جوان و مستمر خون، آشنا با اصول اولیه خودمراقبتی دعوت کرد تا با اهدای خون یاریگر انتقال خون استان برای تامین نیاز بیماران باشند.

بابک پاکدل خوش اخلاق روز سه شنبه در این مورد افزود: بدین منظور از افراد دارای علائم سرماخوردگی مانند ” عطسه، سرفه و یا تب” درخواست می شود تا حداقل یک ماه پس از بهبودی کامل به مراکز انتقال خون مراجعه نکنند.

وی اظهار داشت : در تمامی مراکز انتقال خون نکات بهداشتی و دستورالعمل های علمی رعایت شده و خونگیری و پخش فرآورده های خونی همچون گذشته در شرایط کامل استریل انجام می گیرد.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه تمامی تجهیزات و ملزومات مورد استفاده در فرآیند اهدای خون یکبار مصرف، استریل و استاندارد است، خاطر نشان کرد: سازمان انتقال هیچگاه کمیت را فدای کیفیت نمی کند و معاینه و مشاوره پزشکی از مهمترین ارکان این سازمان است.

وی با تاکید بر این مطلب که نیاز به خون و فرآورده های خونی روزانه و همیشگی است و نیازمند حضور روزانه اهداکنندگان خون هستیم، اضافه کرد: بیماران تالاسمی نیاز به خون تازه دارند ضمن اینکه با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و شیوع بیماری فاویس نیاز به خون افزایش می یابد.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و مانند آنها مورد مصرف قرار می گیرند.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.  

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون، هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.