تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اسفند 1398 - 20:57
کد خبر : 54025

کووید ۱۹ در گیلان؛ از هشدار به مردم تا ابهام در خبر ابتلا

کووید ۱۹ در گیلان؛ از هشدار به مردم تا ابهام در خبر ابتلا

جارستان: کووید ۱۹ همچنان صدرنشین اخبار ایرنای گیلان است و از تغییرخطوط هشت واحد صنعتی، نوید استاندار برای توزیع گسترده اقلام بهداشتی،ابهام در ابتلای رئیس دانشگاه علوم پزشکی به کرونا، هشدار نماینده وزیر بهداشت به مردم گیلان که جز به اضطرار از منزل خارج نشوند ، برخی از این عناوین خبری است. در این مجمل

جارستان: کووید ۱۹ همچنان صدرنشین اخبار ایرنای گیلان است و از تغییرخطوط هشت واحد صنعتی، نوید استاندار برای توزیع گسترده اقلام بهداشتی،ابهام در ابتلای رئیس دانشگاه علوم پزشکی به کرونا، هشدار نماینده وزیر بهداشت به مردم گیلان که جز به اضطرار از منزل خارج نشوند ، برخی از این عناوین خبری است.

در این مجمل گزیده ای از عناوین اخبار مرتبط با کرونا که طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی سایت ایرنای گیلان منتشر شده، ارائه می شود.

مردم جز به اضطرار از منزل خارج نشوند

دکتر مهدی شادنوش نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در مدیریت کرونا در گیلان امروز طی گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: مردم در منازل خود بمانند و جز به اضطرار از منزل خارج نشوند و افرادی که بیمار هستند به پزشک مراجعه کنند و درصورت تشخیص پزشک به بیمارستان معرفی می شوند.

نوید استاندار برای توزیع گسترده ضدعفونی

اما در شرایطی که روزهاست که کمبود ماسک و الکل و ژل دست و غیره همه گیر شده، استاندار گیلان امروز در بازدید از یک واحد تولیدی اقلام بهداشتی خبر از توزیع گسترده مواد ضدعفونی کننده به شکل تیوب و محلول های ضدعفونی کننده تا پایان هفته جاری دراستان خبر داد.

تغییر خطوط هشت واحد صنعتی به تولید مواد بهداشتی

در این رابطه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم امروز گفت : خطوط هشت واحد صنعتی در استان با هدف تولید بیشتر مواد بهداشتی ضد عفونی کننده و ماسک تغییر یافته و طی روزهای آتی این تولیدات وارد بازار می شود.

مواد ضدعفونی‌کننده از طریق داروخانه‌ها بدست مردم می‌رسد

محمدحسین قربانی عضو کمیته مقابله با کرونا هم می گوید: پیش از این بنا بود که مواد ضدعفونی‌کننده و دارویی به دلیل نیاز مراکز درمانی فقط در اختیار این مراکز قرار گیرد ولی از دیروز این مصوبه لغو شد و این مواد در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت تا از طریق داروخانه‌ها به دست مردم برسد.

تب سنجی بیش از هفت هزار نفر در مبادی ورودی گیلان

در کنار تلاش برای تامین اقلام بهداشتی و دارویی ، جمعیت هلال احمر گیلان با استقرار تیم های امداد و نجات خود در مبادی ورودی استان در شهرهای چابکسر، رودبار و آستارا با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، از جمعه گذشته تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ نفر را تب سنجی کرد.

بستری ۴۶ بیمار مشکوک به کرونا و فوت دو مبتلا در تالش

در موضوع کرونا این روزها در استان ها ارائه آمار و ارقام از تعداد مبتلایان و فوتی و غیره به رسانه ها به نوعی با محدودیت مواجه شده است اما مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش در نشستی خبری اعلام کرد که ۴۶ بیمار مشکوک به کرونا تاکنون در بیمارستان شهید نورانی تالش در بخش ایزوله بستری شده اند که از این تعداد ۲۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند،۶ نفر نیز تاکنون فوت کرده اند.

ابتلای رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به کرونا هم در ابهام

در میان اخبار زیادی که این روزها از ابتلا مسئولان و نماینده ها وغیره منتشر می شود خبر ابتلا “دکتر ارسلان سالاری” رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان به کرونا هم به چشم می خورد اما این خبر با همه پیگیری ها مثل حجم انبوه شایعات و مطالبی که این روزها در فضای مجازی دست به دست می شود، بی پاسخ در ابهام است.

کرونا بازار ماهی‌فروشان آستارا را از رونق انداخت

اخبار و اثرات کرونا به همین جا نمی شود که این روزها اثر آن بر معیشت و اقتصاد خانواده ها هم دامن گسترده است آنجا که صیادان ماهی در آستارا به دلیل اقدامات پیشگیرانه مردم در قبال شیوع ویروس کرونا، با کسادی بازار مواجه هستند و کمبود گردشگر و مسافر، فروش آبزیان را از رونق انداخته‌ است.

درد نان و کووید ۱۹

این تیتر هم عنوانی گزارشی در همین رابطه است که به تاثیر این ویروس بر سفره خانواده ها در مشاغل مختلف در استان پرداخته است .

بیمارستانهای گیلان نیازمند حمایت برای مقابله با کرونا

گزارش “بیمارستانهای گیلان نیازمند حمایت برای مقابله با کرونا” هم مطلبی است که به این مهم پرداخته شده که بیمارستانهای دولتی و امکانات، پرستار ، کادر درمانی، بویژه نیروی خدماتی و فرسودگی بیمارستانها و تجهیزات آنها و آمار بالای بیماران مراجعه کننده در شرایط عادی پاسخگوی نیازها نبوده و امروز با بار شدن حجم گسترده بیماران کرونا خود فشار بر بخش بهداشت و درمان استان را مضاعف کرده و نیاز به کمک و حمایت ویژه هستند./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.