تاریخ انتشار : جمعه 2 اسفند 1398 - 10:34
کد خبر : 53735

دلنوازان در رهند

دلنوازان در رهند

جارستان: خورشید در دومین روز اسفند ماه یکهزار و سیصد و نود و هشت خورشیدی موسم برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیار میرزا کوچک بار دیگر رخشیدن گرفته است. مادر شهید نماز صبحش را خوانده و چاشتی خورده و آمده تا در مسجد یکی از محلات شهر رشت همان جا که روزی

جارستان: خورشید در دومین روز اسفند ماه یکهزار و سیصد و نود و هشت خورشیدی موسم برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیار میرزا کوچک بار دیگر رخشیدن گرفته است.

مادر شهید نماز صبحش را خوانده و چاشتی خورده و آمده تا در مسجد یکی از محلات شهر رشت همان جا که روزی فرزندش برای دفاع از میهن عازم جبهه های نبرد شد ، رای خود را به صندوق بیاندازد.

نفسی تازه می کند و در حال بیرون آوردن شناسنامه از کیفش می گوید: آمده ام تا راه فرزند شهیدم را ادامه دهم و از مسئولان انتظار دارم کاری کنند که مشکلات مردم حل شود .

آموزگار مدرسه روستای تالش که اسوه مردم آبادی است در نخستین ساعات روز راهی شعبه اخذ رای شده تا با منش خود درس مسئولیت پذیری دهد.

او از کم و کاستی ها و مشکلات گله مند است اما باور دارد که راه رسیدن به دمکراسی و توسعه از صندوق های رای می گذرد.

وی با بیان این که انفعال و بی عملی مشکلی را حل نمی کند می افزاید : برای رفع کم و کاستی ها و عقب ماندگی ها در شاخص های توسعه نیازمند انتخاب نمایندگانی توانمند و همصدایی آنها برای تحقق اهداف هستیم.

بانوی جوان صومعه سرایی با وجود سرمای زمستان فرزند ش را به بغل گرفته و به شعبه اخذ رای آمده.

پاسخش به سئوالم در مورد چرایی حضورش این است که برای آینده فرزندم باید در انتخاب نماینده های مجلس که تصمیمات بزرگ کشور بر دوش آنها است شرکت کنم.

نوجوان رای اولی شناسنامه بی مهرش را در جیب نهاده و با غرور از این که حالا دیگر خواهد توانست در سرنوشت خود دخیل باشد راهی صندوق رای شده .

با شوقی در چشمان دریایی اش می گوید امسال هجده ساله شده ام و می توانم خودم فردی را که برای راهیابی به خانه ملت اصلح می دانم برگزینم.

وی از انتخاب کاندیدایی جوان و به زعم خود توانمند برای حضور در مجلس قانونگزاری می گوید.

مردم ایران فراز و فرود امواج دریای توفان خیز زمانه را تاب آورده اند و همچنان امیدوار به افقهای روشن چشم دوخته اند.

دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی در گیلان آماده دریافت آرای مردم برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است؛ که از این تعداد یک هزار و ۶۵۴ شعبه روستایی و ۹۰۵ شعبه شهری است و از مجموع این تعداد؛ دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت و ۳۴۵ شعبه سیار است.

۱۶۸ نفر از داوطلبان آماده هستند تا در ۱۱ حوزه انتخابیه برای اخذ آرای مردم جهت ۱۳ کرسی نمایندگی مجلس گیلان باهم به رقابت بپردازند.

گیلان با ۱۶ شهرستان و ۱۱ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

۴۶۵ نفر برای نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان ثبت نام کردند که ۴۱۵ نفر از این تعداد مرد و ۵۰ نفر زن بودند و پس از مراحل مختلف بررسی صلاحیت ها ، ۱۸۲ نفر تایید صلاحیت نهایی شد.

در این دوره از انتخابات از جمعیت دو و نیم میلیون نفری گیلان ؛ یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر واجد شرایط شرکت هستند./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.