تاریخ انتشار : دوشنبه 28 بهمن 1398 - 12:15
کد خبر : 53498

۱۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به گروه های خودیار در کشور پرداخت شد

۱۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به گروه های خودیار در کشور پرداخت شد

جارستان: مدیرعامل موسسه مالی خرد “تاک” گفت: تاکنون در اجرای برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی ، ۱۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به گروه های خودیار پرداخت شد. به گزارش خبرنگار ایرنا، جسیم مصطفوی روز یکشنبه در همایش توانمندی های اجتماعی اقتصادی ۳۰۰ گروه خودیار برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی در

جارستان: مدیرعامل موسسه مالی خرد “تاک” گفت: تاکنون در اجرای برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی ، ۱۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به گروه های خودیار پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جسیم مصطفوی روز یکشنبه در همایش توانمندی های اجتماعی اقتصادی ۳۰۰ گروه خودیار برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی در رشت افزود: هم اکنون سه هزار و ۷۰۰ گروه خودیار متشکل از زنان روستایی در کشور فعال است.

وی اظهار داشت: گروه خودیار مجموعه ای ۱۵ تا ۲۵ نفری از ساکنان روستا است که با آموزش های تسهیلگر و کاملا آگاهانه و کاملا خودجوش دور هم جمع می شوند و با انجام پس انداز منظم و مساوی، یک صندوق مشترک تشکیل می دهند، همه اعضا در گروه خودیار مسئول هستند و تمامی افراد سهم مساوی در موجودی صندوق مشترک و تصمیم گیری های گروه را خواهند داشت.

مدیرعامل موسسه مالی خرد “تاک” اضافه کرد: پس از گردآوری پس اندازها اگر عضوی از گروه برای رفع نیازهای زندگی و یا توسعه فعالیت های درآمدزای خود نیاز به پول داشته باشد، درخواست خود را به گروه ارائه می دهد و پس از بررسی توسط گروه، وام به وی پرداخت می شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر اعضای گروه تصمیم به ایجاد و یا توسعه کسب و کارهای خرد داشته باشند و موجودی صندوق مشترک گروه خودیار کافی باشد با رعایت شرایطی از جمله رعایت نظم و انضباط گروهی، وجود وفاق و همدلی بین اعضای گروه ،قبول ضمانت و پشتیبانی همدیگر و کسب اعتبار سنجی مشترک گروه توسط بانک کشاورزی و موسسه تاک لازم را کسب کنند و غیره به بانک کشاورزی معرفی می شوند.

مدیرعامل موسسه مالی خرد “تاک” با بیان اینکه تامین مالی خرد تمهیداتی مالی برای اقتصاد مردم کم درآمد و آسیب پذیر است، اظهار کرد: تامین مالی خرد باید فرآیند تقاضا محور باشد و این مهم، اصل کلی در این برنامه است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه تامین مالی خرد ابزاری برای توانمندسازی، ایجاد و توسعه کسب و کار خرد ،کمک به فقرزدایی ، بهبود معیشت ، مقاوم سازی در برابر شوک های اقتصادی ، بهبود اقتصاد ملی و نیز در جهت اعتلای کرامت انسانی است.

در همایش توانمندهای اجتماعی اقتصادی گروه خودیار برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی در رشت ۱۳ نفر از تسهیلگران، مدیران برنامه و روسای شهرستان های مجری برنامه تجلیل شدند./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.