تاریخ انتشار : دوشنبه 21 بهمن 1398 - 16:44
کد خبر : 53301

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، تقویت ارزش ها، خودباوری و خودآگاهی ملت ایران است

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، تقویت ارزش ها، خودباوری و خودآگاهی ملت ایران است

جارستان: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مراسم ستادی دهه فجر انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را تقویت ارزش ها، خودباوری و خودآگاهی ملت ایران عنوان کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا )؛ آیت الله فلاحتی- نماینده ولی

جارستان: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مراسم ستادی دهه فجر انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را تقویت ارزش ها، خودباوری و خودآگاهی ملت ایران عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا )؛ آیت الله فلاحتی- نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مراسم ستادی دهه فجر انقلاب اسلامی و اربعین سپهبدشهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه مقوله ارزش برای همه ملت ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: مقوله ارزش در فرهنگ نظام اسلامی دارای دو بخش ارزش معنوی و ارزش مادی است. منظور از ارزش معنوی در اسلام، باورهای اعتقادی، قلبی و اصول جهان بینی است. منظور از ارزش مادی نیز تولید ثروت، خلق نوآوری های جدید در راستای رفاه اجتماعی جامعه اسلامی است. مجموعه این دو ارزش، یک نظام ارزشی تمدن ساز را تشکیل می دهد که در این راستا زیر بنای تمدن اسلامی از زمان بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام مبتنی بر تقویت ارزش های اعتقادی و معنوی بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را تقویت ارزش ها، خودباوری و خودآگاهی عنوان کرد و افزود: با ورود اسلام به ایران به ویژه پس از انقلاب اسلامی، عظمت و شکوه چندین هزارساله ایرانیان به آنها بازگردانده شد.

امام جمعه رشت بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، خردمندان غربی خطر خروج ایران از وابستگی به نفت را احساس کرده اند ، زیرا این مساله موجب پیشرفت فزاینده کشور ایران در همه فنون خواهد شد. پس از انقلاب اسلامی، مردم ایران در چهل ساله اخیر در تلاش هستند تا با خروج از وابستگی، خود را در برابر هجمه های گوناگون کشورهای توسعه یافته مصون نگه دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر، جوانان ایرانی که اکثرا فارغ التحصیل دانشگاههای داخلی هستند، در صدد ساخت تجهیزات پیشرفته در زمینه های مختلف علمی و پزشکی هستند و این امر معلول توجه جوانان به ارزش های اسلامی است. زیرا ارزش ها، پایه های اقتدار جامعه را بنیان می گذارند.

آیت الله فلاحتی در ادامه سخنان خود، بحث پیشگیری را بهتر از درمان عنوان کرد و یادآور شد: در همه زمینه ها، هزینه هایی که در بخش پیشگیری صرف می شود به مراتب کمتر از هزینه های درمانی است که متاسفانه در زمان حکومت پهلوی به این امر توجه نشد و کشور ایران در همه زمینه ها با مشکلات عدیده ای روبرو شد. وی افزود: علیرغم کاستی ها و عقب ماندگی هایی که قبل از انقلاب در کشور ایران وجود داشت، با توجه به اینکه ترمیم این مشکلات در سال های متمادی طول می کشد، با این وجود، به اذعان متخصصان داخلی و خارجی شاهد پیشرفتهای چشمگیری در ایران اسلامی به ویژه در بخش پزشکی و دارویی بوده ایم .

نماینده ولی فقیه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: بعد از انقلاب، شاهد رشد فزاینده ای در علوم و فنون در کشور هستیم. این به این معنی است که کشور ایران در مسیر تمدن سازی اسلامی به اهداف بزرگی دست یافته است هرچند که هنوز با هدف غایی فاصله داریم.

امام جمعه رشت در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد در سایه انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری و تلاش مجدانه اندیشمندان حوزه و دانشگاه، انقلاب اسلامی به نقطه اوج عظمت و عزت خود دست یابد. /ن

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.