تاریخ انتشار : دوشنبه 21 بهمن 1398 - 16:27
کد خبر : 53298

همزمان با دهه مبارک فجر؛ نامگذاری میدانی با نام «زکات» در آستارا/ پرداخت ۱۶ میلیارد تومان زکات توسط گیلانیان

همزمان با دهه مبارک فجر؛ نامگذاری میدانی با نام «زکات» در آستارا/ پرداخت ۱۶ میلیارد تومان زکات توسط گیلانیان

جارستان: گیلانیان در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند که از این میزان، مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه بوده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری زکات پرداختی گیلانیان به ۱۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کند. به گزارش سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی،

جارستان: گیلانیان در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند که از این میزان، مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه بوده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری زکات پرداختی گیلانیان به ۱۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان و دبیر شورای زکات استان در مراسم نامگذاری اولین میدان زکات گیلان درشهرستان آستارا با اشاره به مشارکت خوب دستگاه های متولی در یاری رساندن به شورای زکات گفت: ورود دستگاه های متولی در سال جاری از جمله استانداری در بحث جمع آوری زکات فطریه تاثیر بسیاری در زمینه جمع آوری زکات و هدفمندتر کردن آن داشت.

وی با بیان اینکه مردم نوع دوست گیلان در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند افزود : از این ۱۶ میلیارد تومان مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه بوده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری زکات پرداختی گیلانیان به ۱۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

مدیر کل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه همه صندوق های جمع آوری زکات فطریه با آرم دبیرخانه شورای زکات در گیلان توزیع شده است و مبالغ در دبیرخانه زکات جمع‌آوری شده وبا طی کردن مراحل قانونی صرف امور نیازمندان می شود خاطرنشان کرد : ۱۶۵۰ شورای زکات در سراسر استان تشکیل و نصب تابلوهای ورودی زکات روستاها هم توسط دهیار ها انجام شده که این یک حرکت فرهنگی و دینی است.

اهرابی به کمک ۸۰ میلیارد تومانی مردم گیلان در سال گذشته برای رفع مشکلات محرومان اشاره کرد و افزود : در ۱۰ ماهه سال جاری هم ۹۴ میلیارد تومان از سوی گیلانیان جمع آوری شده که از آن میزان، ۱۶ میلیارد تومان زکات بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا امام جمعه شهرستان آستارا با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در جامعه اسلامی گفت: گیلان زکات واجب ندارد وما همواره باید به دنبال ترویج زکات مستحبی در استان باشیم و در این زمینه باید از ظرفیت خیران هم استفاده بهینه شود.

وی مشارکت تمام دستگاه های اجرایی را در امر زکات را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اصناف شهرستان باید در زمینه زکات پیشقدم بوده و دست نیازمندان و فقرا را بگیرند و همچنین جامعه روحانیت نیز پا به پای تمام اقشار به مقوله زکات توجه کرده و برای ترویج هر چه بیشتراین فریضه الهی تلاش کنند.

امام جمعه آستارا نام گذاری یکی از میادین شهرستان را به نام میدان زکات در مقابل حوزه علمیه و یک نقطه پر رفت و آمد الگویی برای شهرهای دیگر گیلان عنوان کرد و گفت : چنین اقداماتی می تواند مردم را آگاه تر و ترویج فرهنگ پرداخت زکات را گسترش دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.