تاریخ انتشار : دوشنبه 21 بهمن 1398 - 16:10
کد خبر : 53289

کشاورزان و باغداران مراقب باشند

کشاورزان و باغداران مراقب باشند

جارستان: رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به بارش برف و کاهش دما در شهرستان های مختلف ضروریست تا کشاورزان و باغداران به توصیه های جهادکشاورزی توجه جدی داشته باشند. علی درجانی روز دوشنبه با اشاره به این که عدم تخلیه برف از روی درختان موجب حفاظت از آسیب یخبندان می شود افزوود: همچنین

جارستان: رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به بارش برف و کاهش دما در شهرستان های مختلف ضروریست تا کشاورزان و باغداران به توصیه های جهادکشاورزی توجه جدی داشته باشند.

علی درجانی روز دوشنبه با اشاره به این که عدم تخلیه برف از روی درختان موجب حفاظت از آسیب یخبندان می شود افزوود: همچنین به منظور پیشگیری از ترک خوردگی تنه درختان ، سفیدکردن تنه درختان از محل طوقه با دوغاب آهک “۴ کیلوگرم در یک بشکه ۲۰۰ لیتری” با کائولین ۲ درصد توصیه می شود.

وی اظهار داشت: برای حفاظت از تاج نهال های تازه کشت شده از پوشش پلاستیکی استفاده شود، تنه درختان جوان بارده با استفاده از کیسه های کنفی و یا کاه و کلش پوشانده و از حذف علف های هرز کف باغ تا رفع خطر سرمازدگی خودداری شود.

وی در ادامه توصیه به باغداران خاطر نشان کرد: محکم کردن پایه ها و سیم مهار برای ممانعت از خم شدن پایه ها و شکستگی درختان کیوی ضروری است، در زمان بروز تنش و بلافاصله بعد از یخبندان هیچگونه محلول پاشی تغذیه ای توصیه نمی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای جلوگیری از یخ زدگی مخازن داخل گلخانه “مخازن آب، سوخت و تغذیه” باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: حضور دائم نگهبان و مسئول فنی برای کنترل سیستم حرارتی و روشنایی در واحدهای تولیدی در شب های برفی و یخبندان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هرس درختان که در سایه انداز گلخانه قرار گرفته، باید به منظور جلوگیری از خطرات ناشی از شکستگی تنه و شاخه درختان به علت سنگینی برف انجام شود، اظهار داشت: برف روبی مداوم به منظور جلوگیری از انباشت بار برف در گلخانه های سنتی و چوبی نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان با تاکید بر ضرورت پیش بینی تمهیدات مناسب برای جلوگیری از یخ زدگی بستر کشت و مواد اولیه تولید بستر کشت قارچ خوراکی ، خاطر نشان کرد: مرغداران نیز با توجه به کاهش دما و بارش برف تمهیدات لازم را برای برف روبی سقف سالن ها و تهیه سوخت دوم برای واحدهای گازسوز اتخاذ کنند.

بارش برف از شب گذشته در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شده و همچنان ادامه دارد./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.