تاریخ انتشار : یکشنبه 20 بهمن 1398 - 10:57
کد خبر : 53237

فرماندار شهرستان رشت: مردم نباید با بارش برف دچار مشکل شوند

فرماندار شهرستان رشت: مردم نباید با بارش برف دچار مشکل شوند

جارستان: فرماندار شهرستان رشت گفت: با توجه به آمادگی و برنامه ریزی های انجام گرفته در این شهرستان بابت بارش برف و باران، مردم نباید با مشکل مواجه شوند . به گزارش خبرنگار ایرنا، میرشمس مومنی زاده روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران با محوریت مقابله با برف احتمالی در فرمانداری شهرستان رشت با

جارستان: فرماندار شهرستان رشت گفت: با توجه به آمادگی و برنامه ریزی های انجام گرفته در این شهرستان بابت بارش برف و باران، مردم نباید با مشکل مواجه شوند .

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرشمس مومنی زاده روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران با محوریت مقابله با برف احتمالی در فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به اهمیت آمادگی برای مقابله با برف افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان گیلان تاکنون چند جلسه مدیریت بحران شامل دو جلسه در شهرستان رشت و یک جلسه استانی در استانداری برگزار شد و به دستگاه های داخلی مدیریت بحران هشدارهایی داده شده و آمادگی وجود دارد بنابراین مردم نباید با توجه به این آمادگی ها با مشکل مواجه شوند.

وی با تاکید بر این مطلب که باید اطلاع رسانی هایی به مردم درباره موضوعاتی از جمله عدم پارک خودرو در معابر اصلی ارائه شود، اظهار داشت: در جریان برف روبی ها در معابر اصلی ضروریست تا مردم و شهروندان از پارک خودرو در معابر اصلی خودداری کرده و از وسایل شخصی استفاده نکنند.

فرماندار شهرستان رشت درباره تامین سوخت خاطر نشان کرد: این مهم باید برای مردم در شهرها، روستاها و برای ماشین آلات سنگین و سبک توجه جدی شود و هماهنگی های لازم انجام گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم شهرداری رشت در حوزه خدمات رسانی و اینکه ضریب حساسیت این مجموعه نسبت به سایر دستگاه ها بالا است، اضافه کرد: اختلال امور در رشت به عنوان مرکز استان گیلان، موجب اختلال در شهرهای مجاور می شود که البته با برنامه ریزی های انجام گرفته امیدواریم مشکلی ایجاد نشود.

مومنی زاده در ادامه سخنانش در جلسه ستاد مدیریت بحران با محوریت مقابله با برف احتمالی در شهرستان رشت افزود: با توجه به برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن ضروریست تا محورهای راهپیمایی برای عبور راهپیمایان آماده باشد.

وی درباره تعطیلی مدارس در صورت بارش برف خاطر نشان کرد: تشخیص تعطیل کردن مدارس با مدیران آموزش و پرورش نواحی است اما قبل از آن به فرمانداری اطلاع دهند.

وی با تاکید بر این مطلب که همه دستگاه ها و بخش خصوصی موظف به همکاری هستند و این مهم نیاز به گفتن ندارد، اظهار داشت: بعید می دانم که دستگاه های اجرایی در انجام وظایف شان سهل انگاری کنند، اما اگر دستگاه های اجرایی با عدم همکاری بخش خصوصی مواجه شدند، اطلاع دهند آنها باید در وقت گرفتاری به مدد مردم بشتابند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برف روبی ساختمان های اداری باید به موقع انجام شود، خاطر نشان کرد: با توجه به ارائه گزارش جهاد کشاورزی شهرستان رشت مبنی بر آمادگی ۳۴۰ تراکتور برای فعالیت در محورهای روستایی، بخشداران این مهم را به خوبی مدیریت کنند.

وی ضمن درخواست از دستگاه های خدماتی برای جلوگیری از قطع خدمات به دلیل بدهی قبوض شهروندان در دو سه روز آینده، بیان داشت: پیشگیری های لازم درباره سقوط درختان در شهرها، در محور راه ها و غیره انجام شود.

فرماندار شهرستان رشت بیان داشت: مسیر کارخانه های آرد برای حمل آرد باز نگه داشته شود تا مردم برای تامین نان با مشکل مواجه نشوند.

شهرستان رشت در مرکز استان گیلان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل است . این شهرستان ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا دارای ۹۱۸۴۴۵ نفر جمعیت است که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.