تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398 - 20:28
کد خبر : 53212

مدیرکل کمیته امداد گیلان: آموزش فنی و حرفه ای رکن اصلی موفقیت در اشتغالزایی مددجویان است

مدیرکل کمیته امداد گیلان: آموزش فنی و حرفه ای رکن اصلی موفقیت در اشتغالزایی مددجویان است

جارستان: دوره‌های آموزشی و مهارتی بر اساس استعداد سنجی و برحسب علاقه مددجویان برگزار می‌شود که در ۱۰‌ماهه سال جاری پنج هزار و ۴۰۰ از مددجویان از آموزش‌های فنی و تخصصی شامل آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و توسعه و پایدارسازی بهره‌مند شده‌اند. به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اهمیت

جارستان: دوره‌های آموزشی و مهارتی بر اساس استعداد سنجی و برحسب علاقه مددجویان برگزار می‌شود که در ۱۰‌ماهه سال جاری پنج هزار و ۴۰۰ از مددجویان از آموزش‌های فنی و تخصصی شامل آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و توسعه و پایدارسازی بهره‌مند شده‌اند.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای اشتغال پایدار مددجویان گفت : سیاست کمیته امداد مبنی بر توانمندسازی شغلی مددجویان باهدف ایجاد شغل پایدار و ارتقاء درآمد و رشد اقتصادی آن‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی و مهارتی بر اساس استعداد سنجی و برحسب علاقه مددجویان برگزار می‌شود افزود : مجریان طرح اشتغال که دوره‌های مهارتی را گذرانده‌اند در مسیر اجرای طرح‌های اشتغال با مشکلات و موانع کمتری روبه‌رو شده و آموزش فنی و حرفه ای رکن اصلی موفقیت در اشتغالزایی مددجویان محسوب می شود.

اهرابی بابیان اینکه در ۱۰‌ماهه سال جاری پنج هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان ، آموزش‌های فنی و تخصصی را گذرانده‌اند ادامه داد: این مددجویان از آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و توسعه و پایدارسازی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان به محرومیت‌های استان در زمینه اشتغال خانوارها اشاره کرد و گفت : با توجه به ظرفیت‌های استان به‌ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار، بیشترین اشتغال‌زایی در این مناطق و درزمینه کشاورزی، صنایع‌دستی و دام‌پروری انجام می‌شود.

اهرابی ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار را از دیگر برنامه‌های مهم کمیته امداد عنوان کرد و افزود : درصدد هستیم با تقویت بخش اشتغال خانگی، زنان سرپرست خانوار را در منزل خودشان و درکنار فرزندانشان مشغول به کارکنیم و هم آن‌ها را تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار داده تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

شایسته ذکر است درحال حاضر حدود ۱۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.