تاریخ انتشار : جمعه 18 بهمن 1398 - 15:09
کد خبر : 53144

معاون طب کار اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی: بیش از یک چهارم آراء کیسیون های ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی بیانگر قصور کارفرمایان است

معاون طب کار اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی: بیش از یک چهارم آراء کیسیون های ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی بیانگر قصور کارفرمایان است

جارستان: دومین کارگاه آموزشی منطقه ای با موضوع ضوابط اجرایی ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی به میزبانی مدیریت درمان گیلان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان در این کارگاه آموزشی که با حضور اعضاء کمیسیون مربوطه از استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، زنجان ، گیلان

جارستان: دومین کارگاه آموزشی منطقه ای با موضوع ضوابط اجرایی ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی به میزبانی مدیریت درمان گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان در این کارگاه آموزشی که با حضور اعضاء کمیسیون مربوطه از استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، زنجان ، گیلان ، قزوین ، مازندران ، تهران و البرز به میزبانی استان گیلان در شهر بندرانزلی برگزار شد دکتر پناهی زاده معاون طب کار اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی ضمن بیان اهداف این همایش ، ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی را مهم و چالشی با نوسانات فراوان برشمرده و اظهار داشت : باید تلاش نمائید در صدور آراء با موضوعات مشابه همسو و با وحدت رویه عمل نمائیم.

ایشان با اشاره به حق الناس بودن منابع سازمان از یکسو و رعایت عدالت و انصاف در صدور آراء بین کارگر و کارفرما بعنوان الزامات این کمیسیون ، افزود: متاسفانه تقلب همواره در عرصه های مختلف جامعه وجود داشته است و شرایط اقتصادی اجتماعی نیز در آن موثر میباشد.

دکتر پناهی زاده افزود: ما بعنوان یک مجموعه بیمه گر نباید به یک سازمان حمایتی تبدیل شویم.

معاون طب کار اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قضاوت بر اساس مستندات و رعایت انصاف و عدالت باید سرلوحه کار اعضاء باشد اذعان داشت : در این کارگاه آموزشی بدنبال فهم مشترک و انتقال تجربیات در بین همکاران میباشیم.

ضرورت توجه به نقش اطلاع رسانی و خاصیت بازدارندگی و پیشگیرانه در ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی از دیگر مباحث مطروحه در این بخش بود.

ایشان خاطر نشان ساخت : سلامت نیروی کار برای ما مهم و یک اصل است و باید با سیستم غربالگری و رویکرد پیشگیرانه در این مسیر گام برداریم.

در این نشست آموزشی با تاکید بر اینکه قصور کارفرما در رعایت ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی از طریق عدم انجام معاینات بدو استخدام میتوانند سبب حوادثی برای بیمه شده گردد تعداد کل پرونده های رسیدگی شده در این حوزه ۱۶۶۹ مورد بیان شد که در ۲۶/۵ درصد آنها قصور کارفرما محرز گردیده است.

دکتر پناهی زاده با اشاره به اینکه ۱۳۰ پرونده ویژه نیز در سال گذشته در ستاد مرکز مورد رسیدگی قرار گرفت ۹۰ مورد آنرا نظارتی و ۴۰ مورد را مشورتی عنوان و افزود : بمنظور ارائه خدمات خوب در انجام معاینات بدو استخدام برای بیمه شدگان و اجرای دقیق ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی حدود ۴۵۰ مورد توافق نامه با پزشکان و مراکز طب کار در کشور داریم که در سال ۹۷ تعداد ۲۵۳ هزار نفر توسط این مراکز معاینه گردیده اند.

امانتداری در مراکز طب کار و تدوین سازوکار مناسب برای جلوگیری از عدم امکان اعزام فرد نامناسب شناخته شده از لحاظ سلامت و تناسب جسمانی با کار به سایر مراکز از دیگر موضوعات مورد انتظار در این کارگاه آموزشی بود.

معاون طب کار اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱ هزار ازکارافتاده در کمیسیون های پزشکی داشته ایم اظهار داشت : روند سیر جمعیت کشور شیب زیادی بسوی سالمندی دارد و در آینده نیروی کار کاهش خواهد یافت پس حفظ سلامتی نیروی کار برای جامعه بسیار حائز اهمیت است.

در این نشست آموزشی شرکت کنندگان با شبیه سازی کمیسیون های مربوطه در قالب کارگاههای استانی به بررسی و صدور رای در پرونده های واقعی نمونه پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.