تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 بهمن 1398 - 9:58
کد خبر : 53096

بانوان وزنه بردار ایران شایستگی زیادی دارند

بانوان وزنه بردار ایران شایستگی زیادی دارند

جارستان:سرپرست فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان کشور گفت: افق وزنه برداری بانوان در ایران بسیار روشن است چون با گذشت فقط نزدیک به سه سال از فعالیت این رشته در بین بانوان ، خوشبختانه استقبال از این رشته بسیار زیاد است . اکیر خورشیدی روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در

جارستان:سرپرست فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان کشور گفت: افق وزنه برداری بانوان در ایران بسیار روشن است چون با گذشت فقط نزدیک به سه سال از فعالیت این رشته در بین بانوان ، خوشبختانه استقبال از این رشته بسیار زیاد است .

اکیر خورشیدی روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت : این پتانسیل و توانایی در بانوان وجود دارد که حتی سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را نیز کسب کنند و همچنین با کسب مقام های شایسته در رقابت های آسیایی ، بین المللی و جهانی توانایی های خود را نشان دهند.

وی ادامه داد: البته در این مدت کوتاه فعالیت بانوان در رشته وزنه برداری ، فدراسیون وزنه برداری و همچنین وزارت ورزش و جوانان نسبت به حمایت آنان اقدامات لازم را انجام داده و چند دوره اردو نیز برگزار شده تا بانوان وزنه بردار آمادگی حضور در رقابت های مختلف را داشته باشند.

وی که سالیان متمادی به عنوان سرپرست تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان فعالیت داشته ، به مسابقات غرب آسیا اشاره و بیان کرد: رقابت های وزنه برداری غرب آسیا که گزینشی المپیک نیز محسوب می شود از هشتم اسفند ماه سال جاری در کشور اردن آغاز می شود و امیدواری زیادی به درخشش بانوان وزنه بردار در این رقابت ها داریم.

وی اضافه کرد: به خصوص الهام حسینی و پریسا جهانفکریان دو وزنه بردار ملی پوش ما در چهار دوره مسابقه گزینشی المپیک حضور یافته و زیر ذره بین فدراسیون جهانی قرار دارند و امیدواریم که این دو وزنه بردار به همراه سایر ملی پوشان در مسابقات غرب آسیا بدرخشند و کسب مدال کنند.

سرپرست فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان خاطرنشان کرد: پس از رقابت های وزنه برداری غرب آسیا، تیم ملی وزنه برداری بانوان خود را آماده خواهد کرد تا از ۲۷ فروردین ماه در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور ازبکستان حضور یابد که آن رقابت ها نیز آخرین مرحله گزینشی المپیک محسوب می شود.

اکبر خورشیدی تصریح کرد: به هرحال امیدواریم که وزنه برداران در این دو مسابقه مهم به خصوص الهام حسینی و پریسا جهانفکریان که هم اینک رتبه های خوبی در فدراسیون جهانی دارند، نتایج قابل قبولی را کسب و با تصاحب مدال های رنگارنگ رتبه جهانی خود را نیز افزایش دهند.

سرپرست فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان کشور افزود: البته یکی دیگر از برنامه های مهم ما حضور در مسابقات المپیاد نوجوانان جهان است که تا حدود دو سال دیگر برگزار می شود و امیدواریم که با حمایت فدراسیون وزنه برداری در این المپیاد جهانی شرکت کرده و دختران وزنه بردار ایرانی مقام های ارزنده ای نیز در آن مسابقات کسب کنند./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.