تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 15:23
کد خبر : 53077

در ۹ماهه سال جاری محقق شد؛ پرداخت ۱۲۲۰ فقره کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به جوانان تحت حمایت گیلانی

در ۹ماهه سال جاری محقق شد؛ پرداخت ۱۲۲۰ فقره کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به جوانان تحت حمایت گیلانی

جارستان: مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۲۲۰ فقره کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان به آن ها پرداخت شده است. به گزارش سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اهمیت کمک به ازدواج جوانان گفت :

جارستان: مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۲۲۰ فقره کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان به آن ها پرداخت شده است.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اهمیت کمک به ازدواج جوانان گفت : کمک به ازدواج آسان و تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت با هدف تحکیم بنیان خانواده از سال ۱۳۷۰ در کمیته امداد آغازشده و این نهاد همواره تلاش می کند تا در کنار کمک مالی آموزش های لازم قبل از ازدواج را نیز به جوانان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه کمک به ازدواج آسان جوانان نیازمند و تامین بخشی از جهیزیه نوعروسان تحت حمایت یکی از اقدامات مهم حمایتی کمیته امداد است که با کمک و همراهی نیکوکاران انجام می شود افزود : بر این اساس در ۹ ماهه سال جاری ۱۲۲۰ فقره کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان به آن ها پرداخت شده است .

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه از مجموع کمک ها ، سه میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان برای کمک به تأمین ۶۱۶ فقره جهیزیه نوعروسان نیازمند پرداخت شده است افزود : ۴۱۹ نفر از پسران تحت حمایت هم مبلغ ۸۲۲ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان کمک هزینه ازدواج دریافت کرده اند.

اهرابی سرانه دریافتی کمک هزینه ازدواج برای هر نفر را حداکثر سه میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد : هریک از نوعروسان تحت حمایت هم مبلغ میانگین ۶میلیون تومان کمک هزینه خرید جهیزیه دریافت می کنند که امیدواریم با حمایت و همراهی خیران تعداد بیشتری از نوعروسان را راهی خانه بخت کنیم .

مدیرکل کمیته امداد گیلان خاطرنشان کرد : در حال حاضر۸۳۱ نفر ازجوانان در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج و خرید جهیزیه هستند که امیدواریم با مشارکت عمومی این تعداد از جوانان هم بتوانند آغاز زندگی مشترک خود را جشن بگیرند.

وی به پرداخت ۱۸۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمک هزینه ازدواج مجدد ۱۱۹نفر از زنان تحت حمایت نیز اشاره کرد و گفت : درصورتیکه زنان سرپرست خانوار ازدواج مجدد نمایند از کمک هزینه ازدواج برخوردار شده و همسران آن ها نیز می توانند در صورت نداشتن شغل مناسب و درآمد کافی از تسهیلات اشتغال زایی این نهاد بهره مند شوند.

شایسته ذکر است در ۹ ماهه سال جاری ۶۶ نفر از دختران غیر تحت حمایت کمیته امداد که تمکن مالی نداشتند ۶۵ میلیون تومان کمک هزینه خرید جهیزیه دریافت کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.