تاریخ انتشار : دوشنبه 14 بهمن 1398 - 22:36
کد خبر : 52975

پنجمین نشست کارگروه “کرونا ویروس ” در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

پنجمین نشست کارگروه “کرونا ویروس ” در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

جارستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پنجمین نشست کارگروه هماهنگی درون بخشی کرونا ویروس گفت : خوشبختانه تا این لحظه، هیچ مورد تایید شده ای از ابتلای فردیا افرادی به ویروس کرونا در کشور و گیلان نداشته ایم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر فردین مهرابیان-معاون بهداشتی

جارستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پنجمین نشست کارگروه هماهنگی درون بخشی کرونا ویروس گفت : خوشبختانه تا این لحظه، هیچ مورد تایید شده ای از ابتلای فردیا افرادی به ویروس کرونا در کشور و گیلان نداشته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر فردین مهرابیان-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت برنامه مراقبت بیماری های تنفسی حاد با توجه به شیوع بیماری کورنا ویروس جدید در کشور چین و برخی از کشورها، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم در خصوص پیشگیری و آمادگی کنترل به ویژه در مبادی ورودی ( پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی شهرستان های آستارا و انزلی ) تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه تا این لحظه، هیچ مورد تایید شده ای از ابتلای فرد یا افرادی به ویروس کرونا در کشور و گیلان نداشته ایم، بر تعامل و همکاری تمامی واحدهای ستادی در زمینه آموزش، توانمند سازی پرسنل و اطلاع رسانی دقیق عموم مردم همچنین، تداوم مراقبت ها در مراکز خدمات جامع سلامت، بیمارستان ها و برنامه ریزی لازم در راستای نظام ثبت و گزارش دهی به موقع را خواستار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه ویروس‌های کرونا (کروناویروس‌ها) دسته‌ای کلی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود، آبریزش بینی، سرفه، گلودرد واحتمالاً سردرد و تب را از علایم ویروس کرونا عنوان کرد.

دکتر مهرابیان در ادامه با اشاره به تلاش و اقدامات انجام شده از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه، رعایت موازین بهداشتی، شست و شوی مرتب دست ها و … از جمله بهترین راه پیشگیری از انتقال بیماری های ویروسی ذکر کرد.

وی در پایان یادآور شد: بررسی شرح حال سفر بیماران تب دار و دارای علایم تنفسی حاد نیز نقش بسیار مهمی در برنامه پیشگیری و کنترل این بیماری دارد.

لازم به ذکر است: پنجمین کارگروه هماهنگی درون بخشی بتحت عنوان ” آمادگی جهت مراقبت و کنترل کرونا و یروس جدید” صبح امروز ، دوشنبه با حضور معاون بهداشتی دانشگاه و جمعی از مسوولان این معاونت در دفتر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد. /ص

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.