تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398 - 20:03
کد خبر : 52838

به صدا در آمدن زنگ انقلاب در بیش از ۵ هزار مدرسه گیلان

به صدا در آمدن زنگ انقلاب در بیش از ۵ هزار مدرسه گیلان

جارستان: معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان گیلان گفت: استقلال و آزادی مانند اکسیری بود که مردم ایران را در مبارزه با رژیم پهلوی به حرکت و قیام ترغیب کرد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمود قاسم نژاد در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ انقلاب

جارستان: معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان گیلان گفت: استقلال و آزادی مانند اکسیری بود که مردم ایران را در مبارزه با رژیم پهلوی به حرکت و قیام ترغیب کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمود قاسم نژاد در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان دوره اول متوسطه حضرت معصومه ( س ) رشت با اشاره به نقش آفرینی همه طبقات جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی سال ۵۷  خاطرنشان کرد: استقلال، آزادی و رفع شکاف طبقاتی شاه کلید حضور معلمان، دانش آموزان، اساتید، بازاریان و همه اقشار مختلف جامعه در مبارزه با طاغوت بود. وی با بیان وابستگی های خاندان پهلوی به بیگانگان اظهار داشت: حضور مستشاران خارجی در رأس فعالیت دستگاهها و بهره مندی آمریکاییان از مصونیت های قضایی از جمله موارد پایمال شدن استقلال ایران در آن برهه تاریخی بود. معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به هجمه های مختلف استکبار پس از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: غائله های آمل، ترکمن صحرا، کردستان، ترور ۱۷ هزار انسان بی گناه، تحمیل ۸ سال جنگ تمام عیار با عراق و تحریم های اقتصادی گسترده بعد از جنگ گوشه ای از این خباثت های کشورهای استکباری است. قاسم نژاد خاطرنشان کرد: به رغم این تحریم ها کشور ما با کسب رتبه های برتر در رقابت های علمی، پیشرفت در حوزه های نظامی، تولید علم و ایفای نقش بی بدیل ایران به عنوان بازیگر مقتدر منطقه ای از مهم ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر است. وی با تأکید بر ضرورت همبستگی میان همه اقشار و گروهها اظهار داشت: به رغم برخی انتقادات همه ما باید بتوانیم با تمسک به آزادی های مصرّح در قانون اساسی همه گروههای معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران بتوانند به فعالیت های سیاسی در چارچوب تأمین منافع ملی بپردازند. معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با اشاره  به درپیش بودن انتخابات مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: حضور همه گروهها در این آوردگاه مهم می تواند باعث رونق بیشتر و زمینه حق انتخاب بیشتر مردم را بیش از پیش فراهم کند.  

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم با اشاره به نواخته شدن زنگ انقلاب در ۵ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی استان، گفت: بیش از ۴۰۰ هزار دانش اموز گیلانی در جشن‌ها و برنامه‌های دهه فجر حضور خواهند داشت.

نادر جهان آرای در ادامه به جایگاه رهبری، مردم و وحدت کلمه به عنوان رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ اشاره و اظهار داشت: وجود این سه عامل تا به امروز نیز سبب تداوم و استمرار انقلاب اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه در طول چهل و یک سال گذشته بارها شاهد توطئه دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی بوده ایم، افزود: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باید با آرمان‌های و اهداف انقلاب آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به نقش مهم معلمان و دانش آموزان در مبارزات انقلاب، تصریح کرد: امروز نیز این نقش باید در قالب مطالبه گری، علم آموزی و حرکت در مسیر توسعه کشور خود را نشان دهد.

جهان آرای با بیان اینکه در ایام الله دهه مبارک فجر شاهد بهره برداری و افتتاح از ۲۳ واحد آموزشی خواهیم بود، افزود: بیش از ۶۰ درصد این واحدهای آموزشی با مشارکت خیران ساخته شده است. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.