تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398 - 11:17
کد خبر : 52798

بهره برداری از ۹۵۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در گیلان طی دهه فجر

بهره برداری از ۹۵۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در گیلان طی دهه فجر

جارستان: استاندار گیلان از بهره‌برداری ۹۵۵ پروژه عمرانی و اقتصادی به ارزش بالغ بر دو هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف در استان خبر داد. ارسلان زارع روز شنبه در نخستین روز از دهه فجر در جمع مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم افزود: این پروژه ها در حوزه اقتصادی در

جارستان: استاندار گیلان از بهره‌برداری ۹۵۵ پروژه عمرانی و اقتصادی به ارزش بالغ بر دو هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف در استان خبر داد.

ارسلان زارع روز شنبه در نخستین روز از دهه فجر در جمع مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم افزود: این پروژه ها در حوزه اقتصادی در زمینه ها و عرصه‌های گوناگون گردشگری ، کشاورزی ، صنعتی، عمران شهری و روستایی ، فضاهای آموزشی ، ورزشی و فناوری اطلاعات است .
وی اظهار کرد: از تعداد پروژه های آماده بهره برداری در دهه فجر در استان یک هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و در حوزه اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی است .
زارع گفت: این میزان پروژه قابل بهره برداری در دهه فجر نسبت به پروژه های دهه فجر سال گذشته با اعتبار یک هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان نشان دهنده افزایش ۳۳ درصدی از نظر مبلغ هزینه شده است.
استاندار گیلان خاطر نشان کرد: آماده شدن این میزان پروژه برخلاف تحریم ها ، تنگناهای ناجوانمردانه و غیرقانونی استکبار و با تلاش بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی و همراهی و همدلی تمامی قوا اعم از مجریه ، قضائیه و مقننه میسر شده و توانستیم سربلند باشیم.

استان گیلان در کرانه جنوبی دریای خزر از کانون های گردشگری و تجارت شمال کشور محسوب می شود .طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت استان گیلان افزون بر دو میلیون و ۵۳۰ هزار نفر بوده که ۶۳ درصد شهرنشین و ۳۷ درصد روستانشین هستند . از نظر تراکم نسبی جمعیت ، استان گیلان پس از استان تهران در مقام دوم قرار دارد .

عوامل متعددی مانند آب‌وهوای مساعد ، خاک رطوبتی و حاصل خیز، وجود شبکه‌های آب روان دائمی و امکانات کشاورزی فراوان و متنوع و گسترش راه‌های ارتباطی، سبب ایجاد تراکم شدید در این استان گردیده است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.